نصب شیر کنترل کامل روی خط لوله اصفهان -ری

شیرکنترل کامل خط لوله 24 اینچ اصفهان- ری نخستین بار در منطقه تهران طراحی و نصب شد.

به گزارش شانا، رئیس واحد ابزار دقیق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با بیان این که طراحی و نصب این شیر کنترل نخستین بار است که در میان مناطق دوازدهگانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران انجام شده است، افزود: این دستگاه که به وسیله شرکت پیشرو صنعت آمال ساخته شده، به طور کامل هوشمند است و این قابلیت را دارد که درحلقه های کنترلی به صورت خودکار، فشار و جریان را تنظیم کند.

محمود رمضانپور افزود: پیش از این، شیر کنترلی در مسیر خط لوله اصفهان –ری، فعال نبود و بوسیله جریان مورد نیاز تنظیم می شد؛ اما با ساخت این شیر کنترل، خوراک ورودی پالایشگاه تنظیم و ارسال مستقیم فرآورده به تلنبه خانه نیز امکانپذیر شده است.

وی گفت: استاندارد بودن قطعات مختلف این شیر مطابق استانداردهای بین المللی،تنظیم خودکار ورود و خروج نفت خام و فرآورده ها، همچنین مطابق بودن آلیاژ جنس بدنه با شیرهای مورد استفاده خطوط لوله، از جمله مزایای این دستگاه است.

رمضانپور، نبود نیاز به حضور نیروی انسانی برای تنظیم،افزایش سرعت انجام کار، کنترل جریان عبور فرآورده، همچنین کنترل باز و بست شیر از طریق مانتیور و به وسیله اپراتور را از دیگر ویژگیهای شیر کنترل نصب شده روی خط لوله 24 اینچ اصفهان – ری برشمرد.

رئیس واحد ابزاردقیق با بیان فشار حداکثری 22 بار انتقال فرآورده در خط لوله یاد شده، تصریح کرد: قابلیت انتقال فرآورده نفتی با فشار 75 بار مزیت مهم دیگر این شیر کنترل به شمار می آید که در کارگاه شرکت سازنده آزمایش شده است.

کد خبر 251652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =