برنامه ریزی دانمارکیها برای همکاری دائمی با پتروشیمی ایران

معاون شرکت دانمارکی هالدور تاپسو با ابراز امیدواری نسبت به لغو تحریمها علیه ایران، گفت: بلافاصله پس از لغو تحریمها همکاری خود را با صنعت پتروشیمی ایران آغاز می کنیم و به دنبال حضور دائمی در این کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، پر.کی.باکرود ظهر امروز (یکشنبه 22 آذرماه) در جریان سومین پانل تخصصی دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران گفت: ایران به لحاظ منابع نفتی و گازی، جایگاه ویژه ای در دنیا دارد و از ظرفیتهای فراوانی برای رشد در صنایع نفت و پتروشیمی برخوردار است.

وی با بیان این که شرکت تاپسو شرکتی فناورانه است و سابقه طولانی در صنعت پتروشیمی ایران دارد، ادامه داد: با توجه به این که عمده فعالیت این شرکت در بخش پژوهش و توسعه (R&D) بوده است، می تواند در زمینه فناوریهای پتروشیمی با ایران همکاری کند.  

باکرود با بیان این که بسیار مایل هستیم همکاریهای خود را با ایران گسترش دهیم، تصریح کرد: منتظریم تحریمهای اعمال شده علیه ایران لغو شود تا دوباره همکاریهای خود را با این کشور آغاز کنیم.

معاون شرکت هالدور تاپسو دانمارک ادامه داد: تاپسو شرکتی دانش بنیان است و می تواند پاسخگوی نیاز صنعت پتروشیمی ایران در بخش فناوری باشد؛ همچنین این شرکت می تواند از طریق همکاری با شرکتهای ایرانی، برنامه های توسعه ای خود را در ایران گسترش دهد.

وی با بیان این که به دنبال حضور دائمی در ایران هستیم، تاکید کرد: بلافاصله پس از لغو تحریمها، برنامه های توسعه ای خود را برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران ارائه می کنیم، زیرا حضور در ایران را بسیار ضروری می دانیم.

همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) صبح امروز (22 آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر فردا (23 آذرماه) به کارخود پایان می دهد.


کد خبر 251665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =