شمارش معکوس برای حضور در ایران آغاز شده است

مدیر اجرایی شرکت تاپسو دانمارک با اشاره به لغو تحریمهای ایران در آینده ای نزدیک گفت: بلافاصله پس از لغو تحریمها، وارد بازار صنعت پتروشیمی ایران خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار شانا، لارس مارتینی، بعدازظهر امروز (یکشنبه 22 آذرماه) در چهارمین نشست دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به همکاری شرکت تاپسو با بانکها و شرکتهای ایرانی پیش از تحریمهای بین المللی در صنعت پتروشیمی ایران تأکید کرد: ایران به عنوان دومین دارنده منابع گازی جهان می تواند سرمایه گذاریهای زیادی را در صنعت پتروشیمی در خود جذب کند.

وی به فناوریها و برنامه ریزیهای شرکت تاپسو دانمارک در زمینه تبدیل متانول به محصولات آروماتیکی و الفینی اشاره و اظهار کرد: هم اکنون ایران سالانه 5 میلیون تن متانول تولید می کند که قرار است این میزان تا سال 2025 به بیش از 20 میلیون تن برسد، از این رو شرکت ما می تواند در زمینه فناوریهای تبدیل متانول به دیگر مشتقات به صنعت پتروشیمی ایران کمک کند.

مارتینی تصریح کرد: تا پایان سال 2016 شرکت تاپسو توانایی لازم را برای تجاری سازی فناوریهای تبدیل متانول به محصولات دیگر همچون پروپیلن را دارد؛ از این رو تاکنون با تعدادی زیادی از صاحبان پروژه های بالقوه پتروشیمی در ایران در این زمینه مذاکره داشته ایم.

وی یادآور شد: هم اکنون در صنعت پتروشیمی ایران متقاضیان زیادی برای همکاری با شرکت تاپسو در زمینه فناوری و فاینانس و همچنین سرمایه گذاری مستقیم توسط بانکهای دانمارکی و آلمانی وجود دارد که تمایل ما برای سرمایه گذاری در پروژه های صنعت پتروشیمی ایران به صورت فاینانس و تخصیص وام به بانکها و سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران است.

مدیراجرایی شرکت تاپسو با اشاره به توانمندیهای نیروی انسانی در صنعت پتروشیمی ایران گفت: طی یک دهه گذشته صنعت پتروشیمی ایران پیشرفتهای زیادی در زمینه های مختلف داشته است.

کد خبر 251685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =