ایران 2016 بازیگر مهمی در صنعت پتروشیمی خواهد بود

سردبیرنشریه بیزینس یر با اشاره به لغو تحریمهای ایران و ورود این کشور به بازارهای جهانی انرژی از سال 2016، گفت: با توجه به تنوع بالای محصولات پتروشیمی ایران، قطعا این کشور بازیگر مهمی در منطقه برای سرمایه گذاران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، کریستوفرکاپر، امروز ( دوشنبه، 23 آذرماه) در ششمین نشست تخصصی دومین روز از دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با اشاره به تغییراتی که هم اکنون در ایران در عرصه سرمایه گذاری رخ داده است، افزود: هرگز اتفاق نیفتاده که این همه از تغییرات در ایران تعجب کنم، آنچه امروز مشاهده می کنم حاکی از آینده بسیار روشن صنعت پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم است.

وی با بیان این که نشریه بیزینس یر بنا دارد سال 2016 درباره فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران و جایگاه این صنعت مجموعه مطالبی را منتشر کند، ادامه داد: وظیفه ما در این نشریه بیان کردن فرصتهای کسب و کار و ارائه اطلاعات دست اول به سرمایه گذاران برای ورود به صنعت پتروشیمی ایران است.

سردبیر نشریه بیزینس یر با بیان این که قطعا آینده اقتصادی ایران به بخش انرژی یعنی نفت وگاز آن گره خورده است، تصریح کرد: با توجه به تنوع بالای محصولات پتروشیمی این کشور، قطعا ایران بازیگر مهمی در منطقه برای سرمایه گذاران خواهد بود.

کاپر با اشاره به اجرای پروژه های فراوان در صنعت پتروشیمی وبرنامه ریزی ایران برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، گفت: بعد از لغو تحریمها، صنعت پتروشیمی ایران مستعد رشد فراوانی بوده و برای این کار به سرمایه گذاری بلندمدت نیازمند است؛ از سوی دیگر به دلیل داشتن استانداردهای لازم در بخش زیرساختها سرمایه گذاران می توانند بدون نگرانی در این بخش فعالیت کنند.

وی با بیان این که در سال 2016 شاهد افزایش ظرفیت تولید نفت ایران و همینطور محصولات پتروشیمی این کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: به این ترتیب در این سال شاهد ظهور مجدد ایران در بازارهای جهانی انرژی درمنطقه و خاورمیانه خواهیم بود.

سردبیر نشریه بیزینس یر با اشاره به وارد مدار شدن فازهای مختلف پارس جنوبی تا دوسال دیگر، ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی و برنامه های ایران برای فعال شدن هابهای پتروشیمی، گفت: بزودی پارس جنوبی به عنوان یکی از هابهای اصلی پتروشیمی ایران بازارهای امارات، کویت و قطر را هدف خود قرار می دهد.

وی ظرفیتهای موجود ایران را در بخش انرژی و سرمایه گذاری در بخش زیرساختها از جمله عواملی دانست که سرمایه گذاری را در این کشور برای سرمایه گذاران جذاب می کند.

کاپر ادامه داد: بازار مصرف 80 میلیون نفری در ایران، وجود نیروهای جوان و تحصیلکرده، دسترسی به بازارهای آسیا، اروپا با جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر حاکی از این است که شرائط ایران برای توسعه اقتصادی مهیاست.

وی با بیان این که در حال حاضر دولت ایران درهای خود را به روی سرمایه گذاران باز کرده است، گفت: در منطقه ای که شاهد درگیریهای فراوان هستیم ثبات ایران یک امتیاز مثبت برای سرمایه گذاری به شمار می رود که این امر می تواند برای سرمایه گذاران مورد توجه باشد.

سردبیر نشریه بیزینس یر از مهمترین مواردی را که ایران باید برای جذب بیشتر سرمایه گذاران به آن توجه داشته باشد، تدوین مقررات مشخص و شفاف بودن ساختارها اعلام کرد و افزود: خوشبختانه ایران گامهای خوبی را در این زمینه برداشته است و به دنبال تسهیل زمینه های ورود سرمایه گذاران به کشور خود است.

وی برگزاری کنفرانسهایی مانند کنفرانس IPF را برای ایران بسیار مهم دانست و افزود: این کنفرانس وضع سرمایه گذاری را در ایران بیان کرده و صدای ایران را به گوش جهانیان می رساند تا سرمایه گذاران بدانند چه فرصتهایی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد.

سردبیر نشریه بیزینس یر گفت: ما به جامعه بین الملل کمک می کنیم تا با شرائط ایران آشنا شوند، ضمن این که با توجه به لغو تحریمها و مساعد شدن فضای کسب وکار در این کشور می دانیم که آینده خوبی در انتظار ایران است.

کاپر افزود: باید به ایران سال 2016 به دلیل فراهم شدن زمینه های سرمایه گذاری و همینطور ورود آن به دنیا، خوشامد بگوییم. 

همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) صبح دیروز (22 آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما آغاز به کار کرد و عصر امروز ( ٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد. 

کد خبر 251700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =