آماده سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی هستیم

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک آمادگی دارد در طرحهای توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن، صبح امروز (دوشنبه 23 آذرماه) در دومین روز از همایش بین‌الملی صنعت پتروشیمی ایران (آی.پی.اف) و در پنجمین نشست تخصصی این همایش گفت: بانک صنعت و معدن در سالهای گذشته به صورت فاینانس و روشهای دیگر مشارکت خوبی در توسعه طرحهای پتروشیمی کشور داشته و اکنون نیز در آستانه ورود به دوران پساتحریم آمادگی داریم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی حضور پررنگتری در توسعه این صنعت داشته باشیم.

وی افزود: تمرکز بر تامین مالی طرحهای توسعه‌ای در کشور پس از پایان تحریمها دارای اهمیت فراوانی است و در این مسیر بانکها نقش مهمی ایفا می‌کنند و باید گفت که بانک صنعت و معدن حامی صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی در دوران پساتحریم است.

افخمی تصریح کرد: باید بتوانیم در دوران پساتحریم ریسکهای سرمایه گذاری را کاهش داده و توجه کنیم که چگونه می‌توان به بازار رقابتی ایران ورود پیدا کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان کرد: ایران موقعیت ممتازی برای جذب سرمایه گذاری دارد و در این مسیر زیرساختهای مناسبی وجود دارد که با بهره گیری از آنها و با توجه به اصول زیست محیطی می‌توانیم تحولی بزرگ را در صنعت کشور رقم بزنیم.

وی گفت: همگام با سرمایه گذاریهای جدید، ما پیشرو در بازار خواهیم بود، ایران پلی است میان خاورمیانه و اروپا و این موقعیت ممتاز می‌تواند مسیر تجارت میان کشورمان و دیگر کشورها را تسهیل کند.

افخمی افزود: هدف ما داشتن اقتصادی شفاف و فضای کسب و کار مبتنی بر بانکداری سالم و کارآمد است و دوران پساتحریم با توجه به بهره گیری از سوییفت نقل و انتقال پول نیز آسان خواهد شد و تراکنشهای مالی سریعتر و امنتر انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن، همایش (آی.پی.اف) را محلی مناسب برای تبادل نظر و گفتگو در مورد آینده صنعت پتروشیمی ایران دانست و تصریح کرد: امروز فرصتهای خوبی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محلی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هستند و مناطقی همانند پارس جنوبی، چابهار و جاسک می‌توانند مزیتی بزرگ برای سرمایه گذاری باشند.

افخمی افزود: پیام کلیدی ما به سرمایه گذاران این است که در دوران پساتحریم، ما ایده های شما را به کسب و کارهای عالی بدل می‌کنیم و سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاری مطمئنی خواهد بود.

کد خبر 251702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =