بازگشت 25 درصدی نرخ سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل نرخ بازگشت سرمایه را در صنعت پتروشیمی ایران بیش از 25 درصد اعلام کرد و گفت: ایران پساتحریم از ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذاران برخوردار است.

به گزارش خبرنگار شانا، عیسی مشایخی امروز ( دوشنبه، 23 آذرماه) در دومین روز از دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی (IPF) و در پنجمین نشست تخصصی این همایش، توجه به محیط سرمایه گذاری برای تامین مالی، شروع مجدد کسب وکار بعد از لغو تحریمها، توجه به تحولات کشورهای اروپایی را در عرصه اقتصادی و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در ایران از جمله مولفه هایی دانست که شرکتهای سرمایه گذاری باید در سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان این که به نمایندگی از عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در این نشست صحبت می کند، گفت: شرکت هلدینگ خلیج فارس براساس اصل 44 قانون اساسی ایجاد شد و هم اکنون یکی از شرکتهای مهم در عرصه پتروشیمی به شمار می آید.

وی مجموع دارایی ثبت شده این هلدینگ را 16.2 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این درحالی است که داراییهای شرکت با احتساب پروژه های در دست اجرای آن بیش از رقم فعلی خواهد بود.

مشایخی با بیان این که در حال حاضر 10 درصد از سهام بازار بورس در اختیار هلدینگ خلیج فارس است، ادامه داد: این شرکت یکی از شرکتهای اثرگذار در بازار بورس است که می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل ادامه داد: همچنین 45 درصد صادرات محصولات پتروشیمی در اختیارهلدینگ خلیج فارس است که می تواند برای سرمایه گذارانی که در دوران پساتحریم وارد ایران می شوند، مهم باشد.

وی ظرفیت تولید هلدینگ خلیج فارس را 24.6 میلیون تن اعلام کرد و افزود: استراتژی این شرکت، سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام، اجرای پروژه های بالقوه و استفاده از فناوریهای نوین به همراه دانش مدیریت نوین است.

مشایخی با یبان این که هلدینگ خلیج فارس برای 15 سال آینده به 15 میلیارد دلار سرمایه برای اجرای پروژه ها و استراتژیهای خود نیاز دارد، ادامه داد: بر این اساس به دنبال شرکای معتبر برای سرمایه گذاری هستیم.

وی گفت: با توجه به این که ایران از مزیتهای فراوانی برای جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی برخوردار است قطعا ظرفیت خوبی در دروان پساتحریم برای جذب سرمایه گذاران جدید ایجاد خواهد شد.

مشایخی نرخ بازگشت سرمایه گذاری را در صنعت پتروشیمی، 25 درصد اعلام کرد و گفت: همین آمار حاکی از این است که سرمایه گذاران خارجی می توانند از ظرفیتهای سرمایه گذاری در ایران پساتحریم به خوبی بهره ببرند.


کد خبر 251705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =