نقشه راه جامع برای همکاریهای اقتصادی خارجی تهیه شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تهیه نقشه راه جامع برای همکاریهای اقتصادی خارجی خبر داد و گفت: نقش هر کشور و هر دستگاه داخلی در این نقشه مشخص شده که یکی از گامهای عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شانا، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز (دوشنبه 23 آذرماه) در حاشیه دومین همایش ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: زمینه های قابل سرمایه گذاری از سوی دستگاهها و نهادهای مختلف کشور به هیئتهای خارجی معرفی می‌شود.

وی افزود: باید با پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته از فرصتهای به دست آمده در مسیر سرمایه گذاری برای بهبود وضع تولید بهره ببریم.

طیب نیا تصریح کرد: معنای اقتصاد مقاومتی نیز استفاده از فرصتهای موجود بین‌المللی برای درونزا کردن اقتصاد ملی است.

وزیر اقتصاد و دارایی به تهیه نقشه راه جامع برای همکاریهای اقتصادی خارجی نیز اشاره و عنوان کرد: نقش هر کشور و هر دستگاه داخلی در این نقشه مشخص شده است، امید می‌رود با عملی کردن آن بتوان از فرصتهای موجود در اقتصاد جهانی استفاده بهینه کرد.

وی بر دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصادی بر پایه ابلاغیه مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: این میزان رشد تضمین کننده دستیابی به رفاه بیشتر عمومی و ایجاد اشتغال برای نسلهای جدید است.

طیب نیا حضور گسترده مردم، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را در اقتصاد کشور از جمله ملزومات دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی برشمرد.

وزیر اموراقتصادی و دارایی ادامه داد: بهبود محیط کسب و کار به عنوان یکی از راهبردهای مهم اقتصادی از ابتدای کار دولت یازدهم در نظر گرفته شده و اجرایی می‌شود.

وی به آثار و نتایج لغو تحریمها اشاره و تصریح کرد: لغو تحریمها زمینه افزایش صادرات نفت، دسترسی به منابع مالی خارجی و سرمایه گذاری بیشتر خارجی را در اقتصاد ایران فراهم می‌کند.

کد خبر 251711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =