آینده روشنی فراروی صنعت پتروشیمی ایران است

رئیس بخش انرژی شرکت رونالدبرگر تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به عنوان حامی این صنعت در آینده نقش کلیدی باید ایفا کند.

به گزارش خبرنگار شانا، ادواردو نتو، امروز (23 آذرماه) در هفتمین نشست تخصصی دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران(IPF) با بیان این که دورنمای تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی در آینده بسیار روشن است، گفت: هم اکنون مصرف این مواد در دنیا به طور متوسط سالی 4 درصد رشد دارد که این موضوع حاکی از اهمیت بازاریابی برای این محصولات است.

وی با اشاره به پتانسیل کشورمان در زمینه تأمین خوراک در بلندمدت برای مجتمعهای پتروشیمی افزود: این موضوع فرصتی است برای ایران تا نقش خود را در این صنعت توسعه دهد.

رئیس بخش انرژی شرکت رونالدبرگر ابراز عقیده کرد که ایران در سالهای آتی رشد زیادی نسبت به دیگر همسایگان خود در صنعت پتروشیمی خواهد داشت که در این میان موفقیت در این زمینه وابسته به هماهنگی و همکاری با سرمایه گذاران و بازیگران جهانی است.

نتو بر وجود استراتژیهای کلیدی و نقشه راه بلندمدت از سوی دولت و بخصوص شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید و تصریح کرد: ایران هم اکنون برای طرحهای آتی خود، خوراکهای مایع و گاز موجودش را به صورت مشخص تخصیص داده است که این امر حکایت از برنامه بلندمدت این کشور برای حضور در این صنعت است.

وی توسعه صنایع پایین دستی و تسریع در روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران را در گرو داشتن فناوریهای روز و فاینانس دانست و اظهار کرد: ایران می تواند تا سال 2030 با تمرکز بر روی صنایع پایین دستی نقش موثری در بازارهای پتروشیمی دنیا ایفا کند.

رئیس بخش انرژی شرکت رونالدبرگر با اشاره به خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی ایران گفت: صنعت پتروشیمی ایران هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به فعالیت واقعی و ثمربخش خصوصی نیاز دارد زیرا این بخش هم اکنون متولی توسعه پتروشیمی در ایران است.

به گزارش شانا، همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) صبح دیروز (٢٢ آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما آغاز به کار کرد و عصر امروز ( ٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 251732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =