بازگشت 30 درصد سرمایه گذاری شرکتهای اسکو در سال نخست

عضو هیئت مدیره سازمان ارزیابی کارایی با اشاره به این که 30 درصد سرمایه گذاری شرکتهای اسکو در قراردادهای مبتنی بر عملکرد در همان سال نخست قابل دستیابی است، گفت: این میزان سرمایه گذاری معادل هزینه انرژی مصرفی در یک سال است.

به گزارش خبرنگار شانا، انیس اقبال، عضو هیئت مدیره سازمان ارزیابی کارایی (EVO) صبح امروز (23 آذرماه) در همایش اندازه گیری و صحه گذاری و کاربردهای آن در بهینه سازی با اشاره به دلایل اجرای قراردادهای مبتنی بر عملکرد گفت: بیشتر تأسیسات انرژی بر در دنیا قدیمی و دارای کارایی پایینی هستند که نیاز به سرمایه گذاری برای نوسازی و بروزرسانی آنها وجود دارد.

وی افزود: قراردادهای مبتنی بر عملکرد می توانند مدیریت مالی و مدیریت مهندسی را در یک سبد قرار دهند.

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان ارزیابی کارایی، قراردادهای شرکتهای خدمات انرژی (اسکو) همه مسائل فنی، مالی و ... یک پروژه را تحت پوشش قرار می دهند.

وی با اشاره به این که در مدل shared saving صنعت اسکو، بخشی از صرفه جویی حاصل شده به مشتری و بخشی به شرکت سرمایه گذار تعلق می گیرد، ادامه داد: 5 درصد صرفه جویی انرژی حاصله متعلق به مشتری و 25 درصد متعلق به شرکت خدمات انرژی است.

اقبال بخش خوب قراردادهای اسکو را پس از پایان بازپرداختها اعلام و تصریح کرد: اسکوها تنها هزینه های عملیاتی و نگهداری تأسیسات را پرداخت می کنند و مابقی هزینه های صرفه جویی شده به مشتری تعلق می گیرد.

وی با اشاره به این که شرکتهای خدمات انرژی که در سمت تأمین کننده انرژی فعالیت می کنند، صرفه جویی را براساس انرژی و هزینه های انرژی انجام می دهند، گفت: شرکتهایی که در زمینه مصرف کنندگان انرژی فعالیت دارند، کاهش تقاضا را برنامه ریزی می کنند.

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان ارزیابی کارایی، شرکتهای مشاور، پیمانکارها، تولیدکنندگان تجهیزات، بانکها و شرکتهای تأمین کننده انرژی می توانند به اسکوها تبدیل شوند.

به گزارش شانا، همایش اندازه گیری و صحه گذاری و کاربردهای آن در بهینه سازی امروز (23 آذرماه) در باشگاه شماره یک شرکت ملی نفت ایران از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد.

کد خبر 251734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =