بازرسی فنی مخزن شماره 109 پایانه نفتی شمال پایان یافت

رئیس پایانه نفتی شمال از پایان بازرسی فنی مخزن شماره 109 پایانه نفتی شمال به روش نشت میدان مغناطیسی (MFL) خبر داد.

به گزارش شانا، حمیدرضا شاهدوست با اعلام این خبر گفت: بازرسیهای دوره ای مخازن پایانه نفتی شمال به منظور افزایش ضریب ایمنی این مخازن به طور منظم و طبق برنامه زمانبندی شده، با استفاده از فناوریهای روز انجام می شود.

به گفته وی، با توجه به نقش پایانه نفتی شمال در اجرای پروژه سوآپ (معاوضه نفت خام)، بازرسی فنی و تعمیرات دوره ای برای سلامت عملیاتی مخازن در شرکت پایانه های نفتی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاهدوست تصریح کرد: میزان ظرفیت ذخیره‌سازی از مهمترین شاخصهای تاثیرگذار بر عملکرد یک پایانه صادراتی محسوب می‌شود که این شرکت به منظور حفظ و نگهداری از تاسیسات و همسو با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عملیات بازرسی و رسوب‌زدایی از مخازن ذخیره‌سازی و اختلاط نفت خام را با موفقیت انجام داده است.

به گزارش شرکت پایانه های نفتی ایران، وی یادآور شد: مخزن شماره 109 پایانه نفتی شمال از مخازن اختلاط نفت خام در پایانه شمال است که در سال 1381 ساخت آن آغاز و در سال 82 مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته وی، پایانه نفتی شمال دارای 9 مخزن است که از این تعداد، 6 مخزن مربوط به ذخیره سازی و 3 مخزن مربوط به اختلاط نفت خام است.

کد خبر 251740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =