فضای ایران-هراسی در بازار انرژی از بین رفته است

نماینده یک شرکت دانمارکی اعلام کرد که با پایان فضای ایران-هراسی، سرمایه گذاران خارجی به صنعت پتروشیمی ایران باز خواهند گشت.

سید سهیل منصوری، از مؤسسان شرکت دانمارکی سیگمن سولوشنز (CigMan Solutions) در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد که با پایان فضای ایران-هراسی، باید منتظر بازگشت سرمایه گذاران خارجی به ایران بود.

منصوری با اشاره به سابقه فعالیت شرکت سیگمن در زمینه مشاوره فنی و حقوقی در عرصه انرژی، اعلام کرد که شرکتهای ایرانی باید در همکاریهای آینده خود با شرکتهای خارجی، از تجربه های دوران تحریم استفاده کنند.

منصوری گفت: در دوره قبلی تحریمها بسیاری از شرکتهای ایرانی، نه به دلیل تأثیر مستقیم تحریم، بلکه به دلیل ضعفهای قراردادهایشان چه از نظر فنی و چه از نظر حقوقی با طرفهای اروپایی، آسیب دیده اند.

وی یادآور شد که شرکتهای دانمارکی تمایلی شدید برای ورود به بازار ایران دارند، اما باتوجه به زمان باقیمانده تا پایان تحریمها، همچنان تردیدهایی در این زمینه وجود دارد.

به گفته وی، با توجه به قدرت ایران در زمینه نیروی انسانی، ذخایر طبیعی و زیرساختهای مناسب، بسیاری از شرکتهای خارجی خواهان مشارکت در بازار ایران هستند و اقتصاد ایران آمادگی یک جهش بزرگ را دارد.

شرکت سیگمن سولوشنز در زمینه مشاوره فنی و حقوقی در امور نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع شیمیایی و دارویی فعالیت می کند؛ این شرکت دانمارکی متشکل از یک گروه چند ملتی از مهندسان شیمی و حقوقدانان است.

منصوری در پایان تصریح کرد: الگوی اقتصادی سیگمن (CigMan Solutions) این است که به دلیل سالهای طولانی تحریم علیه ایران، به دنبال فراهم کردن زمینه تعامل میان شرکتهای ایرانی خواهان برقراری ارتباط اقتصادی با شرکتهای اروپایی است، تا این که از نظر فنی و حقوقی شرایط مطلوب را فراهم و تسهیل کند، به این ترتیب ما خواهان یافتن بهترین فناوری با بهترین قیمت برای شرکتهای ایرانی هستیم و می توانیم در زمینه بحثهای حقوقی مانند تهیه و تنظیم قرارداد برای شرکتهای ایرانی به منظور همکاری با شرکتهای اروپایی، به فعالان ایرانی کمک کنیم.

کد خبر 251742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =