قیمت نفت تا سال 2020 تغییر چندانی نمی کند

قیمتهای جهانی نفت خام براساس پیش بینیها، تا سال 2020 تغییر چندانی را تجربه نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، استفانو زندر، نماینده موسسه آی سیس، روز دوشنبه ( 23 آذرماه) در دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: بازارهای جهانی نفت خام در سالهای آینده براساس پیش بینیهای انجام شده، شاهد نوسان زیادی نخواهد بود و عرضه و تقاضا نیز تغییر خاصی نخواهند کرد.

وی افزود: مازاد تولید نفت خام تا سال 2020 در بازار تاثیر زیادی نخواهد گذاشت و بازگشت ایران به بازار نیز نمی تواند منجر به تغییر قیمتها شود.

زندر ادامه داد: از سال 2016 تا سال 2020،انتظار می رود که همچنان مازاد تولید را در میان کشورهای تولیدکننده نفت خام شاهد باشیم .

وی با بیان این که باید سرمایه گذاریهای جدیدی در صنعت نفت انجام شود، گفت: ورود سرمایه های جدید به صنعت نفت منجر به تحرک در تولید خواهد شد اما تولیدکنندگان بزرگی مانند عربستان، روسیه، عراق و ایران همچنان نبض بازار را در دست خواهند داشت.

نماینده موسسه آی سیس، تصریح کرد: بدون تردید جهان تا سال 2020 با کمبود نفت در بازار مواجه نخواهد بود و کشورهای تولیدکننده نفت باید برای آینده خود برنامه ریزی استراتژیکی داشته باشند.

زندر افزود: این که چقدر قیمتهای جهانی می تواند در وضع کنونی باقی بماند به تقاضا بستگی دارد؛ اما همانطور که ذکر شد تغییر جدی در بازار نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: فرآورده های مشتق از نفت خام، آینده بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار خواهند داد و باید گفت: محصولاتی مانند نفتا در کشورهایی مثل هند یا چین تقاضا را برای این محصول افزایش خواهد داد.

زندر افزود: تقاضا برای نفتا از سوی کشورهای مختلف در حال افزایش است و پیش بینی می شود که تقاضا برای این محصولات تا سال 2020 سیر صعودی خود را ادامه دهد.
وی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تقاضا برای این محصول در خاورمیانه بویژه در ایران نیز با توجه به روند توسعه پتروشیمی،افزایش یابد.

نماینده موسسه آی سیس افزود: تولید و صادرات پلی اتیلن آمریکا تا 5 سال آینده افزایش می یابد و می تواند بازارهای جهانی این محصول را تحت تاثیر قرار دهد.



کد خبر 251750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =