موضوعات پژوهشی بالادست برای پایان نامه های تحصیلات تکمیلی

عناوین موضوعات پژوهشی مورد نیاز مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در چارچوب پایان نامه های تحصیلات تکمیلی ارائه شد.

به گزارش شانا، مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، مباحث اقتصادی و مدیریت پورتفولیو و تخمین هزینه های پروژه های نفت و گاز را به عنوان اولویتهای پژوهشی بخش بالادست صنعت نفت به این منظور معرفی می کرد.

معاونت بررسی، امکان سنجی اقتصادی و مالی طرحهای برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این زمینه اعلام کرد: با توجه به دستورعمل ابلاغی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و درخواست مدیریت پژوهش و فناوری، عناوین موضوعات پژوهشی مورد نیاز مدیریت برنامه ریزی تلفیقی در حوزه های اقتصادی و مدیریت و تخمین هزینه های پروژه های نفت و گاز ارائه شده است که بر مبنای آن، تعیین شاخصهای ریسک، مدلسازی توسعه میدانهای نفت و گاز در چارچوب فنی و اقتصادی و حقوقی به منظور ایجاد سبد بهینه و مدیریت طرحهای سرمایه ای (پورتفولیو)، تاثیر نوع قرارداد های نفتی بر روند تولید نفت و گاز و میزان افزایش ارزش افزوده، بررسی و محاسبه ارزش فعلی یک میدان نفتی و گازی نمونه با استفاده از مدل بهینه سازی پویا و هزینه یابی طرحها و پروژه ها براساس سرفصلهای حفاری، تاسیسات جمع آوری و انتقال، فرآورش و ذخیره سازی و تاسیسات جانبی از جمله عناوین موضوعات پژوهشی پیشنهادی این مدیریت است.

این عناوین، پس از بررسی، تایید و ابلاغ توسط مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، در چارچوب پایان نامه های تحصیلات تکمیلی توسط دانشجویان و دانشگاهها می تواند مورد پژوهش و مطالعه قرار گیرد.

نظارت و همیاری واحد درخواست کننده پژوهش در حین مراحل تصویب و اجرا، از جمله مواردی است که در ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه و کاربردی کردن مطالعات و پژوهشهای دانشگاهی در چارچوب نیازهای میدانی صنعت می تواند مفید و موثر واقع شود.

کد خبر 252137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =