ایران سطح همکاریهای خود را با کشورهای شرق آسیا گسترش خواهد داد

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با ثبات در منطقه و یکی از اعضای مهم سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو)، علاقمند است سطح همکاریهای خود را با کشورهای شرق آسیا بویژه کشورهای عضو آ.سه.آن گسترش دهد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه 30 آذرماه) در دیدار پیچخون پانها، سفیر جدید آکرودیته کامبوج با بیان این که مردم کامبوج به عنوان ملتی که سالها برای رسیدن به استقلال و اهداف خود تلاش کرده‌اند و نزد ملت ایران شناخته شده‎اند، بر لزوم تلاش در جهت توسعه مناسبات همه جانبه تهران – پنوم پنه، تاکید کرد و گفت: امروز خوشحالیم که کشور کامبوج در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه صنعت گردشگری میان دو کشور، گفت: امیدواریم در دوران ماموریت شما پتانسیلها و ظرفیتهای سرمایه گذاری در کامبوج به خوبی در اختیار بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ایران قرار گرفته و معرفی شود.

پیچخون پانها، سفیر جدید آکرودیته کامبوج نیز در این دیدار باتقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری کشورمان و قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از کامبوج در سازمانهای بین‌المللی، به پتانسیلهای گسترده این کشور در بخشهای مختلف اشاره کرد و گفت: کامبوج خواستار حضور سرمایه گذاران ایرانی برای فعالیت در بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی این کشور است.

کد خبر 252166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =