کره جنوبی می‌تواند در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند

رئیس جمهوری در دیدار سفیر جدید کره جنوبی در تهران گفت: شرکتهای دولتی و خصوصی کره جنوبی می‌توانند در بخشهای مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و خودروسازی در ایران سرمایه گذاری کنند.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه 30 آذرماه) هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کره جنوبی در تهران، با اشاره به توانمندیهای فراوان ایران و کره جنوبی گفت: هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تعمیق روابط تهران، سئول وجود ندارد و دو کشور باید با بهره گیری از فضای پساتوافق، روند گسترش همکاریها را شتاب دهند.

وی افزود: شرکتهای دولتی و خصوصی کره جنوبی می‌توانند در بخشهای مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و خودروسازی در ایران سرمایه گذاری کنند.

روحانی به سوابق خوب همکاریهای اقتصادی در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد در دوره فعالیت سفیر جدید کره جنوبی در تهران، روابط و همکاریهای دو کشور در بخشهای مختلف، شتاب بیشتری بگیرد.

کیم سونگ هو، سفیر جدید کره جنوبی در تهران نیز با بیان این که جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی روابط نزدیک و سودمند خود را طی 5 دهه گذشته حفظ کرده‌اند، گفت: فاصله جغرافیایی مانعی برای گسترش و توسعه روابط دو کشور نبوده است.

سفیر جدید کره جنوبی با اشاره به موفقیتهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم و توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد پس از این موفقیت، همکاریها میان ایران و کره جنوبی گسترش و توسعه یابد.

وی ادامه داد: احیای جلسات مختلف و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در سطح وزرا، تشویق فعالیتهای شرکتهای بخش خصوصی و افزایش تجارت متقابل به پیشبرد روابط کمک خواهد کرد.

سفیر جدید کره جنوبی در تهران  تصریح کرد: دولت کره جنوبی بدون از دست دادن زمان، زمینه را برای حضور فعال شرکتهای خصوصی دو کشور فراهم خواهد کرد.

کد خبر 252170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =