فرصتهای اقتصادی مالت به سرمایه‌گذاران ایرانی معرفی شود

رئیس‌ جمهوری با اشاره به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با دیگر کشورها، گفت: اساس روابط ایران با کشورهای دیگر، احترام متقابل و منافع مشترک است.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی امروز (دوشنبه، 30 آذرماه) در دیدار با جوزف مانگفیون، سفیر جدید آکرودیته مالت در تهران، با بیان این که کشور مالت جایگاه جغرافیایی مناسب و جاذبه‌های فراوان توریستی دارد، گفت: ایران و مالت می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی روابط گسترده‌تری داشته باشند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت تلاش برای توسعه روابط گردشگری و ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده مردم از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی دو کشور، گفت: معرفی فرصتها و ظرفیتهای کشور مالت به سرمایه‌گذاران ایرانی می‌تواند تحرکی را در روابط دو کشور ایجاد کند.

دکتر روحانی افزود: هیچ مانعی از سوی جمهوری اسلامی ایران در مسیر گسترش مناسبات و همکاری با مالت وجود ندارد.

رئیس‌ جمهوری با بیان این که امروز بیشتر نقاط جهان از جمله جنوب و شرق مدیترانه گرفتار معضل تروریسم هستند، گفت: در شرائط کنونی منطقه، باید در زمینه مبارزه با تروریسم همکاریهای نزدیکتر و گسترده تری با هم داشته باشیم، زیرا این مشکل تنها در سایه اراده جدی همه کشورها و همکاریهای مشترک برطرف خواهد شد.

سفیر جدید آکرودیته مالت نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌ جمهوری کشورمان و تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، گفت: مردم ایران نشان دادند که منطق و اراده لازم را برای گفتگو و دستیابی به موفقیت دارند.

سفیر جدید مالت با اشاره به این که عزم و اراده دولت مالت بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است، خواستار ارتقای سطح همکاریها و روابط همه جانبه میان دو کشور شد.

کد خبر 252183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =