۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
  • کد خبر: 252422

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری از سوی مؤسسه هرمس آلمان، گفت: شرکت شل انگلیس بدهی ۳ میلیارد دلاری خود را بزودی می‌دهد.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روزنامه ایران، محمد خزاعی در گفتگو با فارس با اشاره به رفت و آمد هیأت‌های تجاری خارجی به کشور اظهارداشت: اخیراً مذاکراتی میان مسئولان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با مسئولان وزارت مالیه کشور روسیه انجام و مقرر شد یک بانک مطرح روسیه 2 میلیارد دلار خط اعتباری در اختیار ایران قرار دهد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با اشاره به توافق اولیه این سازمان با مؤسسه ضمانت دانمارک تصریح کرد: در این توافق مقرر شد این مؤسسه خطوط اعتباری ایران از مؤسسات مالی اروپایی را تضمین کند.
وی با اشاره به اقدام‌های کشور برای شرایط پساتحریم و جذب سرمایه خارجی عنوان کرد: در این راستا مذاکره و توافق با مؤسسات تضمین اعتبار مانند مؤسسه دانمارکی،‌ساچه ایتالیا، هرمس آلمان، یوکی‌ای‌اف انگلیس و امثال آن باید انجام شود تا بتوان منابع مالی از مؤسسات و بانک‌های بین‌المللی دریافت کرد.
خزاعی ادامه داد: این مؤسسات منابع مالی و خطوط اعتباری، بانک‌های دنیا را پوشش ضمانتی می‌دهند، به طوری که خود آنها نسبت به فاینانس پروژه‌ها یا در قالب سرمایه‌گذاری وارد عمل می‌شوند.خزاعی یکی دیگر از کارهای انجام شده را مذاکره با خزانه‌داری انگلیس دانست و گفت:‌ در این مذاکرات روی ایفای تعهدات دولت انگلیس نسبت به مطالبه نزدیک به 3 میلیارد دلار از شرکت نفتی «شل» بحث شد و بر اساس اظهار نظر طرف مقابل، خزانه‌داری انگلیس پذیرفت که به محض برداشته شدن تحریم و نقل و انتقال مالی شرکت مذکور بدهی خود را به ایران پرداخت کند.

کد خبر 252422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =