1.5 میلیارد لیتر فرآروده نفتی در آذربایجان غربی توزیع شد

بیش از یک میلیارد و 545 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان آذربایجان غربی توزیع شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، اصغر توفیقی، مدیر این منطقه گفت: در استان آذربایجان غربی یک میلیارد و 545 میلیون لیتر فرآورده های نفتی (بنزین، نفت سفید، نفتکوره و نفتگاز) در  11 ماه امسال مصرف شد و این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از رشد یک درصدی مصرف بنزین موتور در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت در این مدت بیش از 446 میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه مصرف شد و از دلایل رشد طبیعی مصرف می توان به افزایش تعداد خودورها اشاره کرد.

وی در ادامه به مصرف 292 میلیون لیتری نفت سفید در 11 ماه امسال اشاره کرد و گفت: مقدار مصرف نفت سفید در مقایسه با مدت مشابه پارسال تا حدودی ثابت بوده است.

توفیقی ضمن اعلام مصرف بیش از 345 میلیون لیتری نفتگاز در 11 ماه امسال از کاهش 13 درصدی مصرف نفتگاز (بدون احتساب مصرف نیروگاهها) نسبت به پارسال خبر داد و عمده دلایل کاهش آن را اجرای جدول جدید منطقه ای و کاهش سهمیه ها در طرح فوق، افزایش نظارت در امر مبارزه با قاچاق سوخت برشمرد و همچنین مصرف نفتگاز نیروگاهی را بیش از 403 میلیون لیتر اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه به کاهش 9 درصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: همچنین نفتگاز مصرف شده در 11 ماه امسال در بخش کشاورزی با 5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به 83 میلیون لیتر و در بخش صنایع با 16 درصد کاهش به 15.7 میلیون لیتر و در بخش حمل و نقل نیز با 17 درصد کاهش به 226 میلیون لیتر تقلیل یافت.

وی ضمن اشاره به مصرف بالغ بر 58 میلیون لیتری نفتکوره در 11 ماه امسال، از کاهش مصرف 68 درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد و گفت: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفتکوره، می توان به تشدید نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره های آجر پزی به دلیل کاهش تقاضای بازار و استفاده کارخانجات سیمان و قند از شبکه سراسری گاز طبیعی اشاره کرد.

توفیقی از افزایش چهار درصدی مصرف سی ان جی در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد و گفت در این مدت 257 میلیون متر مکعب در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی مصرف شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه یکی از مناطق 37 گانه کشور، واقع در شمال غربی ایران شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، قره ضیاء الدین، ماکو، شوط، پلدشت و بازرگان با شعاع عملیاتی 250 کیلومتر دارای پنج ناحیه، سه انبار نفت، دو مرکز سوختگیری هواپیمائی در مجموع با ظرفیت ذخیره سازی 154 میلیون لیتر فرآورده های نفتی فعالیت می کند.

کد خبر 255626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =