راه‌اندازی انجمن قرآنی ـ بین‌المللی در صنعت نفت

مشاورفرهنگی و دبیرستاد اقامه نماز وزارت نفت از راه‌اندازی انجمن قرآنی ـ بین‌المللی در صنعت نفت و کشورهای اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مجیدی در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان وزارت نفت که امروز (دوشنبه، ١٧ بهمن ماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد با اشاره به این که تأسیس دارالقرآن وزارت نفت به‌ دنبال تجمیع و سیاستگذاری واحد امور فرهنگی و دینی شکل گرفت، افزود: پس از تشکیل دارالقران، سرمایه‌های قرآنی و ناشناخته در عرصه‌های مختلف نفت بخصوص در سکوهای نفتی و کمپهای اقماری جلوه گر شد.

وی با بیان این که انس کارکنان نفت به قرآن و حفظ آن کاملا مشهود است، تصریح کرد: این موضوع سبب شده تا وزارت نفت به فکر بهره‌مندی از نیروهای قرآنی در عرصه بین‌المللی بیفتد که در این ارتباط مسابقات قرآن‌کریم برنامه‌ریزی شد.

مجیدی از پایه‌گذاری انجمن قرآنی و بین‌المللی در صنعت نفت و کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم با برپایی مسابقات قرآن‌کریم بتوانیم انجمن قرآنی و بین‌المللی را در صنعت نفت یایه‌گذاری کرده و در سال آینده با بهره‌مندی از قاریان وزارت نفت در حضور مقام معظم رهبری طرح «قرآن و نفت» را اجرا کنیم.

مشاورفرهنگی و دبیرستاد اقامه نماز وزارت نفت با اشاره به این که صنعت نفت همانگونه که در اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده در بخش قرآن نیز این گونه خواهد بود، تصریح کرد: درکنار برپایی مسابقات قرآن‌کریم، کارگاههای آموزشی با حضور داوران برگزار شد.

مجیدی با اشاره به این که این دوره از مسابقات با حضور 120 نفر از کارکنان شرکتهای تابعه وزارت نفت در هشت رشته قرائت و ترتیل، تحقیق، اذان و حفظ 3، 5، 10، 20 و 30 جزو قرآن برگزار شد، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم درسالهای آینده این مسابقات را که امسال به نام شهیدتندگویان نامگذاری شده در سالهای آینده با نام شهدای قرآنی وزارت نفت مزین کرده و ترویج فرهنگ قرآن کریم را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

کد خبر 256483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =