حادثه سیلاب رودخانه کشکان خسارت نفتی نداشت

با ایمن سازی خطوط انتقال نفت مسجدسلیمان پس از حادثه سیلاب رودخانه کشکان، از نشت نفت به داخل حوزه آبریز کرخه جلوگیری شد.

به گزارش شانا، ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان با اشاره به وقوع سیل در رودخانه کشکان، اظهارکرد: با پیش بینی و اطلاعیه‌های بموقع سازمان هواشناسی، ستاد مدیریت بحران استان خوزستان و ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب درخصوص بارشهای گسترده و وقوع  پدیده سیلاب، همه نیروهای عملیاتی و ستادی این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه عملیاتی مسجدسلیمان و وجود رودخانه های متعدد فصلی و پرآب، گفت: براین اساس چندین تیم عملیاتی شامل واحدهای مختلف بازرسی فنی، خطوط لوله، HSE ، بهره‌برداری، تعمیرات و راه‌اندازی تشکیل شد تا در صورت وقوع حادثه در کوتاهترین زمان بتوان وارد عمل شد.  

مدیرعامل شرکت مسجد سلیمان افزود: خطوط لوله نفت در حوزه رودخانه کشکان بر اثر سیلاب و بالا آمدن بی سابقه سطح و فشار آب این رودخانه، در معرض آسیب جدی قرار داشت که بلافاصله تیم عملیاتی در محل مستقر و عملیات مهارسازی  صبح روز 5 شنبه آغاز و پس از حدود 21 ساعت کار سنگین در ساعت 3 بامداد روز جمعه این خط لوله مهار و ایمن‌سازی شد که با این اقدام از وقوع یک حادثه بزرگ زیست محیطی جلوگیری بعمل آمد.

وی یادآور شد: با سرعت عمل نیروهای عملیاتی شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان، در این حادثه حتی یک قطره نفت هم از این خط لوله که حدود 500 متر از آن از درون سیلاب عبور می‌کرد، نشت نکرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان با دارا بودن 27 هزار کیلومتر مربع حوزه عملیاتی و وجود رودخانه های پرآب و دائمی همچون کارون، دز، کرخه، کشکان و دریاچه سدهایی همچون شهید عباسپور، مسجدسلیمان، گتوند، بالارود، دز و کرخه در حوزه عملیاتی اش که عبور خطوط لوله انتقال نفت را از مسیرهای کوهستانی و یا مشرف به رودخانه های دائمی اجتناب ناپذیر می سازد، بیش از دیگر شرکتهای نفتی در معرض سیل است. 

کد خبر 258450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =