تهران به توسعه مناسبات اقتصادی با مسکو نگاه ویژه دارد

رئیس مجلس ایران در دیدار با رئیس دومای دولتی روسیه در مسکو گفت: پس از مذاکرات هسته‌ای، ایران به توسعه همکاری اقتصادی با روسیه نگاه ویژه دارد و ازجمله آنها توافق ساخت دو واحد نیروگاه هسته‌ای در ایران است.

به گزارش شانا، به نقل از مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در حاشیه حضور در اجلاس سران مجالس اوراسیا، امروز (چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه) در دیدار با سرگئی ناریشکین همتای روسی خود با اشاره به برگزاری موفق نشست روسای مجالس اوراسیا گفت: این نهال با تلاش روسیه غرس شد. باید رشد و نمو کند.

رئیس مجلس با بیان این که روابط ایران و روسیه در شرائط فعلی در ابعاد مختلف از توسعه خوبی برخوردار است، افزود: روسیه را همسایه مطمئن خود می دانیم که دارای ثبات و قدرت است. نگاه ما به توسعه روابط با روسیه دراز مدت و پایدار است.

وی با اشاره به ملاقات چندماه قبل با پوتین رئیس جمهوری روسیه در اجلاس والدای گفت: با توجه به علاقمندی دو طرف زمینه برای توسعه مناسبات در همه جوانب فراهم است. ایران به روابط پایدار با روسیه می اندیشد.

لاریجانی با مثبت دانستن نقش آفرینی روسیه در مسائل منطقه گفت: شرائط منطقه با رفتار داغ تروریستها شلوغ است اما نقش روسیه در برقراری آرامش و امنیت پایدار را در منطقه مثبت می دانیم و به همین دلیل با روسیه در مسائل منطقه ای همکاری می کنیم .

 رئیس مجلس شورای اسلامی سفر سه سال قبل رئیس دوما و سفر چند ماه قبل پوتین را به تهران در پیشبرد مناسبات با اهمیت دانست و گفت: بسیاری از توافقات پس از این رفت و آمدها آغاز شد.

وی همچنین تاکید کرد: پس از مذاکرات هسته ای، ایران به توسعه همکاری اقتصادی با روسیه نگاه ویژه دارد و از جمله آنها توافق ساخت دو واحد نیروگاه هسته ای در ایران است .

لاریجانی همچنین بر توسعه همکاریهای دفاعی، نظامی و فنی تهران مسکو نیز تاکید کرد.

رئیس مجلس روسیه: ایران شریک مطمئن روسیه است

سرگئی ناریشکین، رئیس دومای دولتی (مجلس) هم در دیدار دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران شریک نزدیک و مطمئن روسیه و مواضع دو کشور در مسائل منطقه نیز بسیار نزدیک است.

ناریشکین همچنین برگزاری موفق انتخابات مجلس را در اسفندماه گذشته تبریک گفت و افزود: این انتخابات در فضای دموکراسی و رقابتی  برگزار شد.

کد خبر 258621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =