افزایش دوره‌های آموزش ایمنی و بهداشت در نفت مناطق مرکزی

سرپرست بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: پارسال دوره های آموزش ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای بیش از 15 هزار نفرساعت برگزار شد.

علیرضا عیدک زاده درگفتگو با خبرنگار شانا گفت: این دوره‌ها بمنظور پیشبرد اهداف اصلی و اساسی از جمله کاهش خطر پذیری در محیط کار، افزایش سطح آگاهی کارکنان درباره مسائل بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی، پیشگیری از بیماریهای ناشی از کار و کاهش شدت ریسکها و حوادث و کاهش آلودگی خاک، آب و هوا برگزار شد.

وی افزود: این دوره ها با یک برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ در چهار حوزه زاگرس، ستاد، غرب و شرق برای 15 هزار و 200 نفر در راستای آمادگی هرچه بیشتر کارکنان در مقابل حادثه اجرا شد.

سرپرست بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برنامه های امسال برای افزایش ایمنی در پروژه ها را بر پنج اصل دانست و افزود: شاخص حوادث در فعالیتها، کاهش خطرپذیری در محیط کار، بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش آلودگی آب، خاک و هوا و میزان انطباق با الزامهای قانونی و مقرراتی در حوزه HSE را برای کاهش حادثه و افزایش ایمنی از مهمترین سرفصلها و برنامه های امسال برشمرد.

وی عوامل زیان آور اندازه گیری شده در مناطق عملیاتی را صدا، روشنایی، ارتعاش، میدان الکترومغناطیسی،WBGT، BTEX عنوان کرد و گفت: پارسال دوره تخصصی و کاربردی ایمنی و آتش نشانی سطح یک و دو برای کارشناسان HSE به میزان سه هزار نفر ساعت در سطح شرکتهای تابعه با مشارکت اداره آموزش ستاد تهران اجرا و برگزار شد.

سرپرست بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: پارسال درصد انطباق ایمنی، بهداشت و محیط زیست در پروژه ها از 71 درصد به 80 درصد و دستیابی به اهداف و برنامه ها، رعایت رویه‏ها و دستورالعمل‏های کاری ایمن در پروژه ها و ستاد تهران به میزان 30 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 93 افزایش یافته است.

عیدک زاده با اشاره به این که ریسکها در سال 94 به میزان 10 درصد در پروژه ‏های نفت مناطق مرکزی مطابق با آمار حوادث سال 93 کاهش یافته است گفت: میزان اثر بخشی ارتباطات، مشارکت و مشاوره در بخش ایمنی و بهداشت به میزان 20درصد رشد داشته است.

وی پارسال اجرا و استقرار یکپارچه سازی طرح مدیریت بحران درمناطق عملیاتی و پروژه ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وضعیت ایمنی در مراحل اجرای پروژ‏ ها به میزان 20درصد نسبت به سال 93 افزایش یافته است.

سرپرست بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اجرای مانورهای حوادث پارسال را 11 مورد دانست و افزود: حمله دشمن به تاسیسات، آتش سوزی و امداد و نجات در مناطق عملیاتی، مقابله با نشت شدید گاز و  ریزش گاز در تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله از مهمترین سرفصلهای و برنامه های مهم این مانورها بود.

عیدک زاده در ادامه احداث درمانگاه، سمپاشی اماکن بهداشتی، پاکسازی و گندزدایی مخازن آب آشامیدنی، ارزیابی ارگونومیکی پوسچرهای کاری، ارزیابی ارگونومیکی در مناطق عملیاتی، مطالعات زیست محیطی پروژه های تقویت فشار را از مهمترین و اصلی ترین محورهای اهداف پارسال عنوان کرد.

شایان یادآوری است: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یکی از پنج شرکت تولیدی نفت و گاز و دومین شرکت تولید کننده گاز در کشور است که مسئولیت تولید و توسعه 45 میدان گازی و 31 میدان نفتی را به عهده دارد و هم اکنون نیمی از گاز مورد نیاز کشور را تامین می کند.

کد خبر 262277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =