مصرف فرآورده‌های نفتی آذربایجان غربی از مرز 311 میلیون لیتر گذشت

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، از مصرف بیش از 311 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی خبرداد.

احمد مجرد با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: مصرف بنزین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با 2 درصد افزایش به 126 میلیون لیتر رسید.

وی از رشد 12 درصدی مصرف نفت‌سفید در این بازه زمانی نسبت به پارسال خبر داد و افزود: مصرف نفت‌سفید در این مدت به 42 میلیون لیتر رسید که از دلایل مهم رشد 12 درصدی این فرآورده می‌توان به برودت هوا در فروردین‌ماه و اعلام کالابرگ مرحله نخست امسال اشاره کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، با اشاره به مصرف بیش از 90 میلیون لیتری نفت‌گاز در فصل بهار از کاهش هشت درصدی این فرآورده (بدون احتساب مصرف نیروگاهها) نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

وی، عمده دلایل کاهش مصرف این فرآورده را اجرای جدول جدید منطقه‌ای و کاهش سهمیه‌ها در طرح فوق، اجرای طرح تخصیص نفت‌گاز براساس پیمایش، افزایش نظارت در امر مبارزه با قاچاق سوخت برشمرد.

مجرد ادامه داد: مصرف نفت‌گاز نیروگاهی در این دوره بیش از 38 میلیون لیتر بود که کاهش 52 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی اظهار کرد: مصرف نفت‌گاز  در سه ماه نخست امسال در بخش حمل و نقل با کاهش 13 درصدی به 57 میلیون لیتر و نفت‌گاز بخش کشاورزی نیز با کاهش نامحسوس نیم درصدی به 24 میلیون لیتر رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، با اشاره به مصرف بیش از 12 میلیون لیتری نفت‌کوره در این بازه زمانی، از کاهش مصرف 17 درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد.

وی اعلام کرد: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفت‌کوره، تشدید نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره‌های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار است.

مجرد در ادامه به افزایش چهار درصدی مصرف سی ان جی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و افزود: در این مدت 73 میلیون و 550 هزار مترمکعب در  مرکز و شمال استان آذربایجان غربی به مصرف رسیده است.

شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی  منطقه ارومیه یکی از مناطق 37 گانه کشور، واقع در شمال غربی ایران شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، قره ضیاء الدین، ماکو، شوط ، پلدشت و بازرگان با شعاع عملیاتی 250 کیلومتر دارای 5 ناحیه، سه انبار نفت، دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در مجموع با ظرفیت ذخیره سازی 154 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی فعالیت می‌کند.

کد خبر 263871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =