ایران چهارمین تأمین کننده بزرگ نفت ژاپن در ماه مه

صادرات نفت‌خام کویت به ژاپن درحالی با سقوطی 42 درصدی مواجه شده است که 87 درصد از واردات نفتی ژاپن از خاورمیانه تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، در پنجمین ماه سال جاری میلادی، ایران با صادرات روزانه 308 بشکه نفت خام به ژاپن، چهارمین تأمین کننده بزرگ نفت این کشور شرق آسیا بوده است.

صادرات نفت کویت به ژاپن در ماه مه با کاهشی 42.4 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به شش میلیون و 270 هزار بشکه (202 هزار بشکه در روز) رسیده است که نخستین امار کاهشی در پنج ماه گذشته است.

کویت پنجمین تامین‌کننده بزرگ نفت‌خام ژاپن است و 6.1 درصد از مجموع واردات نفت‌خام چشم‌بادامی‌ها در این ماه را به خود اختصاص داده است.

این درحالی است که مجموع واردات نفت‌خام ژاپن در مدت مورد اشاره نسبت به سال گذشته رشدی 0.6 درصدی داشته است و به 3.32 میلیون بشکه در روز رسیده است که دومین ماه پیاپی رشد را به ثبت رسانده است.

میزان واردات نفت ژاپن از خاورمیانه 87 درصد مجموع واردات نفتی این کشور را شکل می‌دهد؛ رقمی که 2.6 درصد بالاتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

عربستان سعودی همچنان تامین کننده نخست نفت‌خام ژاپن است و 1.13 میلیون بشکه روزانه نفت به این کشور می‌دهد. پس از آن نیز امارات متحده عربی با تامین روزانه 865 هزار بشکه نفت‌خام ژاپن، دومین صادرکننده نفت به این کشور است.

قطر با صادرات روزانه 318 هزار بشکه در رده سوم و ایران نیز با 308 هزار بشکه در رده چهارم صادرکنندگان نفت‌خام به ژاپن هستند.

ژاپن سومین مصرف کننده بزرگ نفت‌خام در جهان است.

کد خبر 264090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =