عملیات ضربتی اطفای حریق مخزن 2001cپتروشیمی بوعلی آغاز شد

عملیات ضربتی اطفای حریق مخزن 2001c پتروشیمی بوعلی سینا دقایقی پیش (بامداد شنبه، 19 تیرماه) با حضور وزیر نفت در محل حادثه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، عملیات ضربتی برای اطفای حریق مخزن 2001c پتروشیمی بوعلی سینا که از روز چهارشنبه (16 خردادماه) دچار حریق شده بود، دقایقی پیش با حضور بیژن زنگنه آغاز شد. 

وزیر نفت در آخرین اظهار نظر خود درباره این حادثه اعلام کرده بود که زمان خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی سینا نزدیک است؛ وی که شامگاه پنجشنبه (17 تیرماه) به ماهشهر رفته به محض ورود به این شهر از محل حادثه بازدید و سپس در جلسه ستاد بحران شرکت کرد.

عملیات مشترکی سه جانبه امروز برای خاموش کردن مخزن 2001c صورت گرفته است، اما باید تا پایان سوختن مواد موجود در مخزن صبر کرد.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است،خوراک پتروشیمی ماهشهر نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و  در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

کد خبر 264463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =