برجام گره گشای امور کشور بوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکنون دستاوردهای بزرگی داشته و مشکلات و گره های زیادی را گشوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی امروز (دوشنبه، ١٥ شهریورماه) در نشست خبری هفتگی خود با نمایندگان رسانه های گروهی گفت: برجام دستاوردهای زیادی داشته زیرا تاکنون کشور را از تحریمها نجات داده است، اما آمریکایی ها کارشکنی های فراوانی داشته اند که ما نیز این بدعهدی ها را پیگیری می کنیم.

وی افزود: برجام توافق بزرگی بود، از این رو باید بتوانیم شرکت هایی را که در دوران تحریم نگران حضور در ایران بودند به بازگشت متقاعد کنیم.

قاسمی به روابط دو کشور ایران و انگلیس اشاره و تصریح کرد: ایران و انگلیس از دیرباز روابط پرفراز و نشیبی داشته اند، اکنون امیدواریم روابط دو طرف در سطح سفیر دائم برقرار و مشکلات و چالشهای پیش رو برطرف شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی در مورد سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به نیویورک و دیدارهای دوجانبه در حاشیه سازمان ملل گفت: رئیس جمهوری پیش از سفر به نیویورک به ونزوئلا خواهد رفت تا ریاست جنبش عدم تعهد را به این کشور واگذار کند، البته این موضوع و سفر در دست بررسی است.

وی در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهوری فرانسه از آمادگی پاریس برای میانجیگری میان ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داده است، افزود: خبری مستند در مورد درخواست دولت فرانسه از جمهوری اسلامی ایران برای میانجیگری میان روابط ما و کشور خاصی ندارم، اما مناسبات و رفت آمدهای هیئت های پارلمانی دوکشور از وضع خوبی برخوردار است و رئیس مجلس ملی فرانسه به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی امشب وارد ایران می‌شود.

کد خبر 268488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =