توسعه پارک های علم و فناوری سبب عبور از اقتصاد نفتی می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نسخه خروج از اقتصاد نفتی و تک محصولی، اهمیت به اقتصاد دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری است.

به گزارش شانا، محمود صادقی درباره پارک‌های علم و فناوری گفت: هدف از ایجاد پارک‌های علم و فناوری، تبدیل علم به محصول و انتقال آن از سطح دانشگاه و مدارس به جامعه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی با بیان این که تجربه پارک‌های علم و فناوری از حدود سه دهه گذشته در دنیا آغاز شده است، افزود: پارک‌های علم و فناوری مراکزی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و شکل‌گیری سیاست‌های مختلف همچون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: درواقع نسخه خروج از اقتصاد نفتی و تک محصولی، اهمیت به اقتصاد دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری با تقویت دانشگاهیان است.

این نماینده مجلس افزود: این پارک‌ها که در دولت هشتم شکل گرفته‌اند در سال‌های اخیر رشد و گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند؛ با این اوصاف دولت باید حمایت‌های خود را از پژوهش افزایش دهد.

صادقی گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید سهم اعتبارات پژوهشی از تولید ناخالص ملی si درصد باشد؛ اما متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و برنامه‌ریزی این سهم هم‌اکنون کمتر از نیم درصد است، درواقع تنها با افزایش این سهم می‌توان نقش مهمی در تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین هدف اصلی پارک‌های علم و فن‌آوری را افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت با شرکت‌ها و مؤسسه های علمی دانست.
کد خبر 268953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =