افزایش 110 درصدی پروژه‌های اجرایی شرکت خطوط لوله و مخابرات

تعداد پروژه های در حال اجرای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نسبت به پارسال 110 درصد افزایش یافت.

سید ابوالقاسم موسوی، مدیر مهندسی و طرح‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: پارسال تنها یک پروژه 198 میلیارد ریالی برای این شرکت تعریف شده بود اما امسال با 110 درصد افزایش در پنج ماه نخست مراحل اجرای سه پروژه آغاز شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی سه پروژه به ارزش 218 میلیارد و 700 میلیون تومان در شرکت تعریف شده است که امیدواریم تا پایان سال پنج پروژه دیگر آغاز به کار کنند.

موسوی به پروژه تکمیل عملیات باقیمانده احداث مخازن 40 میلیون لیتری ری- خطوط لوله ارتباطی ری اشاره کرد و گفت: این پروژه 21 تیرماه امسال با اعتباری حدود 45 هزار میلیون ریال ابلاغ به کار شد و تا کنون 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: منطقه ری بسیار وسیع و حساس است و  با توجه به رویکرد تازه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی چند پروژه به طور همزمان در دست اجرا قرار دارد.

مدیر مهندسی و طرح‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرد: بخشی از کالاهای برق، مکانیکال و ایمنی این پروژه خریداری شده و تکمیل خرید تجهیزات از سوی مدیریت کالا در دست پیگیری است.

وی افزود: هم اکنون عملیات خاک برداری، تست پرتونگاری و بازکردن مکانیکال سیل مخازن، ساخت و کارگذاری محافظ بالای مخزن در حال انجام است.

موسوی در ادامه به پروژه احداث تاسیسات انتهایی انبار نفت پخش ملایر اشاره کرد و گفت: این تاسیسات با 142 هزار و 275 میلیون ریال اعتبار ساخته خواهد شد.

وی در ادامه به پروژه تغییر مسیر خط هشت اینچ فرآورده در محدوده شهر گرگان اشاره کرد و افزود: این پروژه برای مسیر خط لوله انتقال مسیر در محدوده شهر گرگان با 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اجرا خواهد شد.

مدیر مهندسی و طرح های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در پایان پیش بینی کرد تا پایان امسال پنج پروژه دیگر به مرحله پیمان برسد.

به گزارش شانا، نخستین خط لوله سراسری ایران با ظرفیت 100 هزار بشکه در روز در مهرماه 1336 آغاز به کار کرد.  فاتح جدید حمل و نقل فرآورده‌های نفتی نقاط مرکزی، شمال و شرق کشور را در نوردید.

افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی در ناحیه مرکزی چنان سریع بود که پالایشگاه تهران ساخته شد و شروع به کار کرد و در سال 1344 به منظور تامین نفت‌خام مورد نیاز پالایشگاه تهران خط لوله‌ای به طول 754 کیلومتر احداث شد.

خطوط لوله ری- قزوین- رشت، ری- شاهرود- مشهد خطوطی بودند که به تدریج ساخته شده و کار انتقال فرآورده‌های نفتی را انجام دادند.

در زمان آغاز، فناوری خطوط لوله برای کشورمان بسیار جدید بود، به طوری‌که این فناوری از نظر علمی حداقل 50 سال از سطح علمی دانشگاه‌های کشور جلوتر بود.

پس از گذشت 50 سال از آن روزها، خطوط لوله چنان ابعاد گسترده‌ای یافته‌ است که در حوزه مدیریت، امور خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شریان اصلی سوخت‌رسانی به تمام کشور  و یکی از حساس‌ترین مسئولیت‌ها را بر عهده دارد.

ادارات ستادی این مدیریت متشکل از معاونت‌های بهره‌برداری، فنی، مالی و اداری و سایر واحدهای مربوطه در تهران مستقر هستند و بخش‌های عملیاتی در 12 منطقه در سراسر کشور پراکنده‌اند.

14 هزار کیلومتر خطوط لوله از قطر 4 اینچ تا 32 اینچ در49 مسیر، 110 مرکز انتقال، 56 تاسیسات و 9 ایستگاه فشارشکن در گذرند و با صلابت و اطمینان سوخت‌رسانی را به عهده دارند.

کد خبر 269358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =