مرحله دوم طرح بومی‎سازی کالاهای نفتی آغاز می شود

مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران، 20 گروه تجهیزات پیشنهادی خود را برای مرحله دوم طرح بومی‎سازی کالاها و تجهیزات صنعت نفت به وزارت نفت ارائه داده است.

رامین قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در گفت‎وگو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر افزود: به‎زودی مرحله دوم طرح بومی‎سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با هدف تداوم رویکرد حمایت از ساخت داخل در این صنعت، با دستور مقام عالی وزارت آغاز می‎شود.

وی گفت: طرح بومی سازی 10 گروه خانواده کالاها و تجهیزات نفتی اواخر سال 93 در دستور کار قرار گرفت و تا امروز 52 قرارداد این طرح امضا و از این میزان 42 قرارداد فعال شده است.

قلمبر با بیان این‎که انعقاد قراردادهای باقیمانده نیز در برنامه است، ادامه داد: با توجه به تعیین تکلیف عمده گروه‎های دهگانه کالایی و پیگیری تحقق آن از سوی مسئولان پروژه‎ها در مدیریت کالای شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت در صدد اجرای مرحله دوم این طرح است.

وی گفت: مدیریت کالای شرکت ملی نفت ایران، حدود 20 گروه تجهیزات پیشنهادی خود را به معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ارائه داده است و این معاونت با جمع بندی فهرست‎های پیشنهادی و در نظر گرفتن نیازهای صنعت نفت، فهرست جدید کالاها را برای قرار گرفتن در مرحله دوم طرح بومی‎سازی اعلام می‎کند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری هم اخیرا با اشاره به پیشرفت پروژه بومی‎سازی 10 گروه خانواده کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت اعلام کرده است که این طرح به گروه‎های کالایی بیشتری تعمیم خواهد یافت.  

کد خبر 270219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =