تشریح برنامه‌های نفت در توسعه همکاری با بخش خصوصی

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران، طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرای این شرکت با همکاری بخش خصوصی را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، رامین قلمبر دزفولی با حضور در کمیسیون انرژی اتاق تهران توضیحاتی درباره پروژه‌های اولویت‌بندی شده شرکت ملی نفت ایران که با همکاری بخش خصوصی اجرا می‌شود، ارائه کرد.

وی به پروژه خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک اشاره کرد و با اعلام اینکه طول این خط لوله حدود ۱۰۳۰ کیلومتر است، گفت: همه لوله مورد نیاز احداث این خطوط لوله از داخل کشور تامین می‌شود و پمپ‌های مورد نیاز این مسیر نیز از شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران به پروژه نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی کشور که در قالب ٣٣ بسته کاری تعریف شده هم اشاره کرد و افزود: تاکنون قرارداد ۱۰ پروژه با بخش‌خصوصی امضا شده و امضای ۱۰ قرارداد دیگر این پروژه نیز در دستور کار است. با اجرای این بسته‌های کاری، روزانه حدود ۲۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

قلمبر دزفولی عنوان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد ارزش این پروژه‌ها حدود ٦.٢ میلیارد دلار تعیین شده‌ است و همه این پروژه‌ها به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد. بودجه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها نیز از محل فروش اوراق تامین می‌شود و فرآیند فروش اوراق از پارسال کلید خورد.

وی گفت: ۴۰ درصد وزنی این پروژه‌ها را کالا و تجهیزات دربرمی‌گیرد که از این میزان، حداقل ۷۰ درصد آن تجهیزات و کالای ساخت داخل خواهد بود.

به گفته مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران، در شرکت ملی نفت ایران ۸۴ قلم کالا احصا شده که برای نخستین بار فهرست اقلام و سازندگان این ۸۴ قلم کالا به اسناد مناقصه‌های این پروژه‌ها پیوست شده‌ است.

قلمبر دزفولی در ادامه گفت: در بخش کالایی، به غیر از ۱۰ گروه نخست طرح بومی‌سازی کالاهای کاربردی که قرارداد آنها امضا شده‌ است، با دو بانک داخلی کشور برای گشایش اعتبار اسنادی ریالی توافق شده و به پیمانکاران پروژه‌های یادشده اعتبارات اسنادی (ال‌سی) ریالی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه‌های ده‌گانه دوم به‌زودی رونمایی شده است و مناقصه‌های آن برگزار خواهد شد، در پروژه‌های ده‌گانه دوم هشت گروه احصا شده و موافقت اولیه نیز به دست آمده است.

کد خبر 292257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =