۶۰ درصد کالا و خدمات شرکت اروندان از بازار داخل تامین شد

سرپرست تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان از خرید بیش از ۶۰ کالا و خدمات مورد نیاز این شرکت از بازارهای داخلی استان خوزستان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت وگاز اروندان، سعید زهیری، اعلام کرد: براساس دستورعمل حمایت از تولید کالاها و خدمات درونی استانی، بیشترین کالاها و خدمات خریداری شده شرکت اروندان در 6 ماهه اول سال از بازارهای داخلی استان خوزستان بوده است.

وی مهم ترین عامل خریداری نشدن 100 درصدی کالاهای مورد نیاز شرکت اروندان از استان خوزستان را تولید نشدن این کالا در استان و فراهم نشدن امکان معامله با وجود اعمال ترجیحات رقابتی اعلام کرد. 

شرکت نفت و گاز اروندان، به دلیل قرار گرفتن بیش از ٥٠ درصد نفت قابل استحصال موجود در میدان‌های مشترک کشور در حوزه فعالیت این شرکت، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. میدان‌های مشترک موجود در حوزه این شرکت شامل میدان‌های آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی، یادآوران، سهراب و سپهر است که براساس برنامه ابلاغی به شرکت نفت و گاز اروندان، این شرکت موظف است تولید نفت خود را تا سقف یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز در افق ١٤٠٤ افزایش دهد.

با توجه به میزان تولید در نظر گرفته شده در افق ۱۴۰۴، شرکت نفت و گاز اروندان پس از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دومین شرکت بزرگ تولیدی تبدیل خواهد شد؛ به همین دلیل می‌توان گفت این شرکت یکــی از شرکت‌های تاثیرگذار در مسیر تحقق اهداف سند چشم انداز در بخش انرژی به شمار می‌رود.

کد خبر 271003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =