سازندگان داخلی قابلیت ساخت 70 درصد تجهیزات نفت را دارند

عضو هیئت‌مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران گفت: امروز سازندگان داخلی قابلیت ساخت 70 درصد تجهیزات صنعت نفت را دارند که البته این واقعیتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا پدیدار عضو هیئت‌مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران امروز (یکشنبه 9 آبان ماه) در نشست راهبرد کیفیت در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و کیفیت عنوان کرد: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امروز بیش از 700 عضو دارد و 50 شرکت سازنده این صنعت در سطح استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سازندگان تجهیزات صنعت نفت می‌توانند 70 درصد تجهیزات نفتی را در داخل تولید کنند. ما امروز هزاران قطعه و صدها تجهیزات نفتی می‌سازیم. این واقعیتی انکارناپذیر است.

پدیدار با بیان این‌که در زمینه مته‌های حفاری می‌توانیم از 40 تا 50 درصد نیازهای داخلی را برآورده کنیم و این تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود، تصریح کرد: سازندگان تجهیزات صنعت نفت، ظرفیت صادراتی نیز دارند. ما می‌توانیم به 12 کشور تجهیزات خود را صادر کنیم. همچنین طی 30 سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای توسط سازندگان تجهیزات صنعت نفت در عرصه بازاریابی ملی انجام شده است.

عضو هیئت‌مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران ادامه داد: در زمینه بازار شناسی نیز به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم؛ از جمله در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین خاورمیانه و آسیای میانه در حوزه بازار  شناسی عملکرد مثبتی داشته‌ایم.

وی افزود: صنعت نفت امروز به استانداردهایی فراتر از استانداردهای کیفی نیاز دارد. با توجه به اینکه صنعت نفت موتور محرکه توسعه این کشور است، توجه هرچه بیشتر به تدوین استانداردهای نوین ملی از الزام‌های آن به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست، انوشه رحمانی رئیس پژوهشکده سیستم‌های مدیریت کیفیت و بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: ما در کشوری نفتخیز زندگی می‌کنیم؛ هم‌اکنون اقتصاد دانش‌بنیان موردتوجه بسیاری از رشته‌ها قرار گرفته است اما باید به سمتی حرکت کنیم که این اقتصاد جدید و دانش‌بنیان به سمت حوزه نفت و گاز سوق داده شود.

وی ادامه داد: صنعت نفت و گاز امروز می‌تواند اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کشور ایجاد کنند که این موارد منجر به افزایش سرمایه‌گذاری خواهد شد.

کد خبر 271976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =