41 هزار متر چاه در مناطق نفت‎خیزجنوب و مدیریت اکتشاف حفر شد

مدیر عملیات حفاری خشکی1، شرکت ملی حفاری ایران از تحقق 41 هزار و 705 متر حفاری در نیمه نخست امسال در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

به گزارش شانا، سعید اکبری اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال، در مجموع یک حلقه چاه اکتشافی و 10 حلقه چاه توسعه‌ای حفاری و 4 حلقه چاه نیز با تلاش کارکنان مدیریت حفاری خشکی 1، تعمیر شده است.  

وی با بیان این‌که مدیریت عملیات حفاری خشکی 1، هم‌اکنون 16 دستگاه حفاری سبک و سنگین در اختیار دارد، افزود: از این تعداد 2 دکل در بخش حفاری چاه‌های اکتشافی- توصیفی، 11 دکل در زمینه حفاری چاه‌های توسعه‌ای و سه دکل برای تعمیر چاه‌ها در نظر گرفته شده است.

براساس گزارش شرکت ملی حفاری ایران، اکبری با اشاره به این‌که بیشترین متراژ حفاری را در مدت پیش گفته دستگاه حفاری 67 فتح با متراژ چهار هزار و 311 متر به خود اختصاص داد، اظهار کرد: از جمله دکل‌های حفاری این مدیریت، دستگاه حفاری جدید 95 فتح است که در اردیبهشت ماه امسال در مدار عملیات قرار گرفت.

مدیر عملیات حفاری خشکی 1 شرکت ملی حفاری ایران گفت: این دکل در ردیف پیشرفته‎ترین دستگاه‌های حفاری شرکت قرار دارد و با قدرت 2 هزار اسب بخار توان حفاری چاه‌های اکتشافی و توصیفی- توسعه‌ای را تا عمق بالای 6 هزار متر دارد.

شرکت ملی حفاری ایران برای آسان سازی و شتاب بخشی در عملیات حفاری که هم اینک در مناطق خشکی و دریایی بیش از 10 استان کشور ارائه می‌دهد اقدام به ایجاد چهار مدیریت حفاری خشکی 1، 2، 3 و 4 و مدیریت حفاری دریا کرده که فعالیت یک مدیریت به اجرای پروژه‌های کلید در دست حفاری به‌ویژه در میدان‌های مشترک اختصاص یافته است. 

کد خبر 272246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =