تکمیل چاه شماره ۲۲ اهواز ۱۱ روز زودتر از برنامه محقق شد

هم‌افزایی و همیاری میان متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به اجرای زودتر از موعد عملیات تعمیر و تکمیل چاه شماره ۲۲ در میدان نفتی اهواز با به‌کارگیری دستگاه حفاری ۵۲ فتح منجر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، کمیل بابایی، رئیس دستگاه ۵۲ فتح، درباره اجرای زودتر از موعد عملیات تعمیر و تکمیل چاه شماره ۲۲ در میدان نفتی اهواز گفت: مدت تعمیر این چاه که در حوزه فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون است، از سوی کارفرما ۴۵ روز پیش‌بینی شده بود که با تلاش مؤثر و مستمر کارکنان دکل و دیگر بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی فنی و خدمات در مدت ۳۴ روز انجام شد و چاه در چرخه تولید قرار گرفت.

وی توضیح داد: در جریان تکمیل این چاه که با رعایت نکات ایمنی و تخصصی انجام شد، تجهیزات سرچاهی تعویض و ضمن بررسی چاه از نظر بهره‌برداری، آستری و مشبک‌کاری، شست‌وشوی سطح تا انتها انجام و نسبت به تعویض رشته تکمیلی به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ متر اقدام و چاه با فشار و دبی مناسب تولیدی شد.

رئیس دستگاه ۵۲ اظهار کرد: دکل سنگین حفاری ۵۲ فتح از شمار دکل‌های در سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ است که در اسفندماه سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوست و تاکنون حفاری و تکمیل ۶۹ حلقه چاه نفت و گاز به متراژ بیش از ۶۵ هزار متر را در کارنامه دارد.

کد خبر 456047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =