تفاهم‎نامه‎های همکاری میان نفتخیز جنوب و شرکت‎های بین‎المللی امضا می‎شود

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: طی هفته های آینده، چند تفاهم‎نامه همکاری بین این شرکت و کنسرسیوم‎ها و شرکت‎های بین‎المللی امضا می‎شود.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید دریس صبح امروز (چهارشنبه، سوم آذر ماه) در مراسم امضای تفاهم‎نامه و قرارداد محرمانگی بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و کنسرسیوم بین المللی پرگس، گفت: به احتمال زیاد هفته آینده، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با شرکت شلمبرژه تفاهم‎نامه همکاری امضا می کند.

وی با بیان این که کنسرسیوم پرگس نخستین کنسرسیومی است که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر اساس چارچوب قراردادی این شرکت با آن تفاهم‎نامه همکاری و قرارداد محرمانگی امضا می کند، ادامه داد: طی هفته های آتی، تفاهم‎نامه های دیگری نیز در این شرکت امضا می شود.   

دریس با اشاره به حمایت شخص وزیر نفت از تدوین و تصویب چارجوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گفت: اگر حمایت ایشان نبود، این مدل قراردادی به سرانجام نمی رسید.

وی افزود: تصمیم وزارت نفت بر این است که بر اساس مصوبه هیئت دولت، سبدی از مدل های قراردادی برای توسعه میدان های نفتی و گازی استفاده شود.

به گفته دریس، چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران رسیده و در کنار مدل های قراردادی مانند بیع متقابل و الگوی جدید قراردادهای نفتی مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، امروز (چهارشنبه، سوم آذر ماه) تفاهم‎نامه و قرارداد محرمانگی با هدف مطالعه 2 میدان کرنج و شادگان بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و کنسرسیوم پرگس امضا می شود.

کد خبر 273304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =