مذاکره با شرکت‎های متقاضی برای توسعه میدان اسفندیار

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: چند شرکت برای توسعه میدان اسفندیار ابراز تمایل کرده‎اند و در این زمینه در حال مذاکره‎ایم.

غلامرضا منوچهری عصر امروز (چهارشنبه، یکم دی ماه) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‎نامه همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت مالزی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره احتمال همکاری پتروناس در توسعه میدان اسفندیار گفت: این شرکت هم اکنون متقاضی توسعه اسفندیار نیست، اما شرکت های دیگری در این زمینه پیشنهاد همکاری داده اند و در حال مذاکره هستیم.

وی درباره دلایل ابراز تمایل شرکت های بین المللی به همکاری با صنعت نفت ایران حتی پس از تصویب قانون آیسا در آمریکا گفت: با قیمت های فعلی نفت، سرمایه گذاری در میدان های عمیق مانند اعماق خلیج مکزیک یا ذخایر غیرمتعارف توجیه اقتصادی ندارد؛ در این شرایط قیمت تمام شده تولید نفت در ایران، شرکت های خارجی را به سرمایه گذاری در میدان های هیدروکربوری کشورمان علاقه‎مند ساخته است.

منوچهری گفت: علاوه بر تفاهم‎نامه های امضا شده تاکنون، بیش از 10 تفاهم‎نامه دیگر نیز در آینده امضا می شود.

وی درباره میدان آزادگان جنوبی گفت: به جز شرکت پتروناس که امروز تفاهم‎نامه مطالعاتی با آن امضا شد، شرکت های شل، توتال، اینپکس و سی ان پی سی نیز برای مطالعه این میدان MOU امضا کرده اند.

منوچهری در پاسخ به این سوال که آیا امکان توسعه میدان های غرب کارون از سوی یک کنسرسیوم واحد وجود دارد؟، گفت: شرکت ملی نفت ایران ترجیح می دهد فضای رقابتی در توسعه این میدان ها حاکم باشد.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروناس مالزی بعدازظهر امروز (چهارشنبه، یکم دی‌ماه) تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه میدان‌های آزادگان جنوبی و چشمه خوش به این شرکت مالزیایی سپرده شد.

کد خبر 274951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =