۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 275872
وابستگی بودجه به نفت کاهش یافته است

سخنگوی دولت با بیان این که ترکیب منابع مالی طی چهار سال گذشته کمتر از نفت و بیش از آن مالیات، حقوق گمرکی و بیشتر از همه مربوط به اوراق مالی است، گفت: وابستگی بودجه به نفت طی سال‌های گذشته کاهش یافته است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (دوشنبه، نهم اسفندماه) در نشستی خبری که در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای سال آینده ندارد.

وی با اشاره به این که وابستگی بودجه به نفت طی سال‌های گذشته کاهش یافته است، عنوان کرد: منابع مالی ما طی چند سال گذشته بیشتر از مالیات، حقوق گمرکی و اوراق مالی تامین شده، این امر نشان می‌دهد که وابستگی بودجه به نفت کاهش محسوسی داشته است.

نوبخت به موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی نیز اشاره و تصریح کرد: این واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی انجام شده، بنابراین از این سازمان درخواست می‌کنیم پاسخ خود را در این مورد اعلام کند.

سخنگوی دولت در ادامه به قیمت تعیین شده برای نفت در بودجه سال 96 اشاره کرد و افزود: قیمت نفت در بودجه سال آینده بین 50 تا 55 دلار تعیین شده است.

وی به مواضع ایران نسبت به همسایگان خود و اراده و تلاش برای حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه اشاره کرد و گفت: سیاست ما در این مورد روشن و عملیاتی است و آنچه هم می‌گوییم همان را انجام می‌دهیم، بعضی‌ها ممکن است از یک سو، نفت دزدیده شده را از داعش بخرند و از طرفی بگویند ما خواهان تقویت داعش نیستیم، اما موضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شفاف و فعالانه است.

کد خبر 275872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =