9 هزار روستا در دولت یازدهم از نعمت گاز برخوردار شده‌اند

رئیس جمهوری عنوان کرد: تعداد روستاهایی که در دولت‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گازرسانی شده‌اند، 14 هزار روستا بوده است، در حالی که در طول فعالیت دولت یازدهم (سه سال و نیم گذشته) به تنهایی به 9 هزار روستا گازرسانی شده است.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه، 21 فروردین ماه) در نخستین نشست خبری خود در سال 96 گفت: دولت یازدهم در طول تلاش‌های خود طی سه سال و نیم گذشته به‌ویژه سال 95 موفقیت‌های خوبی داشته است که به برخی از آن‎ها اشاره خواهم کرد.

وی افزود: در مجموع احساس می‌کنیم با رهنمودهای رهبری و حمایت‌های مردم، دولت در اهداف مدنظر خود، به‌ویژه در برخی از اهداف موفق‌تر بوده است.

روحانی تصریح کرد: در سال 95 شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی، اقتصادی و خدمات به‌ویژه از لحاظ اقتصادی طبق همه مراکز آمار رسمی کشور و جهانی بهتر از حدی بود که ما در آغاز آن سال پیش‌بینی می‌کردیم.

رئیس جمهوری عنوان کرد: در سال 91 تراز تجاری ما منفی 8.1 بود که این رقم در سال 95 به منفی 2.6 رسید، هرچند هنوز تراز تجاری منفی است، اما فاصله گرفتن از تراز منفی 8 نتیجه تلاش، تولید و خوداتکایی است.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به روستاییان که افرادی کم درآمد محسوب می‌شوند، داشته است، گفت: تعداد روستاهایی که در دولت‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گازرسانی شده‌اند، 14 هزار روستا بوده است، در حالی که در طول فعالیت دولت یازدهم (سه سال و نیم گذشته) به تنهایی به 9 هزار روستا گازرسانی شده است.

روحانی با اشاره به این‌که در طول دولت یازدهم در بسیاری از زمینه‌ها و بخش‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: ما در تامین گازوئیل و گازطبیعی مورد نیاز کشور خودکفا شده‌ایم و امسال نیز در زمینه تامین بنزین مورد نیاز کشور خودکفا خواهیم شد.

کد خبر 276253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =