گم شدن ۳ کشتی بنزین دروغ مضحکی است!

شرکت ملی پالایش و پخش در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان مجلس در خصوص «گم شدن ۳ کشتی بنزین وارداتی» اعلام کرد: گم‌شدن ۳ کشتی بنزین وارداتی در اواخر سال ۹۵ کذب محض بوده و دروغ مضحکی است؛ واردات بنزین از طریق گمرک و با اسناد مورد تایید سازمان استاندارد صورت پذیرفته و در صورت وجود مستنداتی در این زمینه لازم است به مراجع قانونی ذیربط ارجاع شود تا پیگیری‌های بعدی به‌عمل آید

 به گزارش شانا، در این اطلاعیه با اشاره به اینکه در برنامه‌ی مناظره که یکشنبه مورخ ۹۶/۱/۲۰ شبکه‌ی اول سیما در خصوص ضرورت استفاده یا عدم استفاده از #کارت_هوشمند_سوخت آقای حاجی‌دلیگانی نماینده‌ی محترم مجلس برخی مطالب خلاف واقع و به دور از هرگونه مستندات کارشناسی را مطرح کرده، آمده است:
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، متاسفانه برخی جریان ها و فعالان سیاسی با فضاسازی های دروغین و ایجاد توقعات کاذب، زمینه را برای تخریب دولت و دستاوردهای آن مناسب دیده و یک نماینده محترم در روزی که در صحن علنی مجلس دو سوال پی در پی از وزیر نفت مطرح کرد که عموم نمایندگان محترم مردم آنها را وارد ندانسته و از توضیحات وزیر قانع شدند همان شب در تلویزیون اتهامات واهی دیگری را که غیر کارشناسی بوده و موجب تخریب امید مردم می شود از تریبون رسانه ملی مطرح کرده است.

 در این اطلاعیه همچنین آمده است:
➖ افزایش رشد مصرف حدود ۵ درصدی بنزین با توجه به افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش تعداد خودروهای تولیدی، امری منطقی بوده و ناشی از قاچاق فرآورده نیست
➖ اصل اجرای طرح #دیسپچینگ و تکلیف قانونی شرکت ملی پخش در این‌خصوص، کاملاً محرز و ضروری بوده و منافاتی با وجود یا عدد موجود سامانه‌ی هوشمند ندارد.
➖ کل بودجه‌ی مصوب طرح فوق جهت کلیه‌ی تاسیسات و انبارهای نفت و جایگاه‌های سوخت وفق مصوبات معادل ۲۱ میلیارد تومان می‌باشد که تاکنون صرفاً ۸ درصد آن (حدود ۱.۵ میلیارد تومان) هزینه گردیده است. لذا ارقام ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ی برآوردی و هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیارد تومان مورداشاره‌ی جناب آقای دلیگانی، کاملاً به دور از واقعیت می‌باشد.
➖ حدود ۷۰ درصد از پیشرفت کار در سال‌های ۸۹ تا ۹۲ صورت گرفته که انتصاب مسئولان رده‌بالای وزارت نفت در دولت یازدهم و نسبت خویشاوندی ذکرشده در این مقطع زمانی هنوز تحقق نیافته بود.
➖ به منظور اثبات غیرکارشناسی بودن سخنان این نماینده خاطرنشان می شود؛ با فرض تایید ادعای آقای حاجی دلیگانی مبنی بر نیاز ۴۰۰ میلیارد تومانی بودجه برای هر جایگاه عرضه سوخت مایع و احتساب ۳۴۰۰ جایگاه موجود، بالغ بر ۱۳۶۰ هزار میلیارد تومان!؟ بودجه مورد نیاز این طرح است که این مبلغ نجومی موید تحلیل های یکسویه و آدرس های غلط برای هجمه به عملکرد مثبت و شفاف دولت یازدهم در این زمینه است.

کد خبر 276266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =