افتتاح فازهای پارس جنوبی بیانگر مزیت بالای صنعت نفت ایران است

رئیس جمهوری با بیان این‌که ایران در صنعت نفت مزیت‌های زیادی دارد، گفت: بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی در این دولت ثابت کرد که می‌توایم به ظرفیت‌های کشور افتخار کنیم.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه، 29 فروردین ماه) در نشست صمیمی با رؤسای دانشگاه‌های کشور با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در پارس جنوبی، گفت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت کشور، در یک روز 20 میلیارد دلار، سرمایه‌ گذاری و 6 فاز پارس جنوبی، افتتاح شد و تولید گاز در پارس جنوبی از آغاز دولت یازدهم تا دیروز به 2 برابر افزایش یافته است و این نشانگر آن است که در این صنعت از مزیت‌های زیادی برخوردار هستیم.

وی افزود: همچنین چهار طرح پتروشیمی افتتاح شد و 2 طرح پتروشیمی هم در هفته‌های آینده افتتاح خواهد شد و این کار بسیار عظیمی بود، در این حوزه اگر چند سال تلاش کنیم، می‌توانیم در منطقه در رتبه نخست قرار گیریم، البته در افتتاح این پروژه‌ها، برجام تاثیر زیادی داشت، اگر برجام نبود، در تهیه تجهیزات مورد نیاز با سختی و مشکل روبه‎رو بودیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: امروز بزرگترین مسئولیت همه ما ایجاد اشتغال برای جوانان، بویژه جوانان تحصیلکرده است، برای این کار باید همه دست به دست هم بدهیم.


کد خبر 276353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =