گره زدن مشکل اشتغال با توسعه صنایع پتروشیمی غیرکارشناسی است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: این که شخصی عنوان کند می‌تواند در صنایع پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن محصول، 200 هزار شغل به صورت مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کند، دچار اشتباه محاسباتی شده است و قابل تحقق نیست، مشکل اشتغال جوانان تنها با توسعه صنایع پتروشیمی حل نمی‌شود.

به گزارش شانا، موید حسینی صدر، نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ایران در صنعت پتروشیمی ظرفیت‎های مطلوبی دارد، گفت: هیچ فردی منکر این امر نیست که کشور باید در صنعت پتروشیمی توسعه و پیشرفت داشته باشد، اما این که شخصی عنوان کند می‌تواند در صنایع پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن محصول، 200 هزار شغل به صورت مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کند، دچار اشتباه محاسباتی شده و این هدف غیر قابل تحقق است، زیرا نمی‌توان همه افراد بیکار کشور را وارد کار در صنایع پتروشیمی کرد.

وی با اشاره به این‌که ایجاد اشتغال در حوزه پایین دست پتروشیمی به الزام‌هایی همچون بازار صادراتی، تجهیزات فنی و غیره نیاز دارد و این حوزه بخش سرمایه‌بر است، افزود: این که شخصی انتظار داشته باشد که کل مشکلات کشور و اشتغال جوانان با توسعه صنایع پتروشیمی حل شود سخنی غیرکارشناسی است.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس به موفقیت‌های دولت در حوزه نفت و گاز اشاره و تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز کارهای بزرگی صورت گرفته است، کارکنان صنعت نفت هیچگاه در انجام کار و مسئولیت‎های خود به وضع موجود قانع نمی‎شوند و در همه حال به توسعه هرچه بیشتر می‌اندیشند.

حسینی صدر عنوان کرد: به‎جای حرف‌ها و سخنان شعارگونه که قابل تحقق نیست، افراد باید به این سوال پاسخ دهند که چرا در گذشته دلالان نفتی شکل گرفتند و پول بیت‌المال را غارت کردند.

کد خبر 276461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =