مجلس از سرمایه گذاری برای توسعه پالایشگاه‌ها حمایت می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مجلس از سرمایه گذاری برای توسعه پالایشگاه‌های کشور گفت: افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس علاوه بر کاهش خام فروشی موجب خودکفایی در تولید بنزین با کیفیت می‌شود.

به گزارش شانا، احمد صفری با بیان این که راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس همسو با اهداف و سیاست‎های جلوگیری از خام فروشی است، گفت: پروژه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی منطقه و دنیاست که ساخت و توسعه این پالایشگاه در سال‌های اخیر نیز شتاب و سرعت بیشتری گرفت.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته روند توسعه و پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با کندی رو‌به‌رو شده بود، افزود: خوشبختانه با فعالیت‌های وزارت نفت در دولت تدبیر و امید، گام‌های بلندی برای اجرای این طرح عظیم برداشته شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزون بر کاهش خام فروشی سبب خودکفایی در تولید بنزین با کیفیت، ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای کشور و ایجاد زنجیره تولید در بخش‌های مختلف می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: ایران باید خودکفایی در کالاهای راهبردی را مدنظر قرار دهد، زیرا در زمان تحریم‌ها متاسفانه برخی کشورها با استفاده از ضعف‌های تکنولوژیک به ایران آسیب رسانند، در این میان مجلس از سرمایه گذاری برای توسعه پالایشگاه‌ها جهت تولید بنزین و جلوگیری از خام فروشی حمایت می‌کند.

کد خبر 276495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =