بزرگترین افتخار وزارت نفت، مبارزه با دلالی در صنعت نفت است

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در جوابیه‎ای ضمن ارائه توضیحاتی تاکید کرد که بزرگترین افتخار وزارت نفت، مبارزه با دلالی در صنعت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، خبرگزاری فارس در تاریخ هشتم خردادماه گزارشی با عنوان «دیدارهای پسابرجامی مدیران نفتی دولتی با دلالان اسلحه و نفت در دبی« منتشر کرده و به طرح ا دعاهای واهی و خلاف واقعیت پرداخته است.

متاسفانه جریانی که از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، کمر همت به تخریب دولت بست و این رویه را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تشدید کرد، گویا نتیجه انتخابات، آن‌قدر برایش سنگین است که نمی‌تواند یا نمی‌خواهد آن را درک و هضم نماید و به همین دلیل دوباره از طریق برخی رسانه‌ها قصد دارد با بهره‌گیری از شیوه تغافل و تجاهل به رویکرد تخریبی و سیاه‌نمایی خود پس از انتخابات هم ادامه دهد و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکند.

بر این اساس گزارش اخیر خبرگزاری فارس متاسفانه جز جوسازی و شانتاژ علیه دولت و وزارت نفت، حاوی نکته قابل تاملی نبوده، به یک داستان‌سرایی مجهول و مجعول پرداخته است.

گویی شیوه پدرخوانده رسانه‌ای این جریان یعنی روزنامه کیهان در انتشار داستان‌های جاسوسی – پلیسی قدیمی به خبرگزاری فارس نیز تسری پیدا کرده است. گزارش یادشده سعی کرده این‌گونه وانمود کند که ملاقاتی میان مدیران نفتی که معلوم نیست چه کسانی هستند، در یک زمان نامعلوم با فردی که از وی به عنوان دلال اسلحه یاد می‌شود در هتلی در دبی صورت گرفته و حرف‌هایی که معلوم نیست چه بوده میانشان رد و بدل شده است و آن‌گاه نتیجه بگیرد که وزارت نفت بد است! البته شاید نویسنده گزارش که تلاش کرده از کنار هم گذاشتن مسائل بی‌ربط، نتیجه‌ دلخواه خود را برای تخریب صنعت نفت بگیرد هدف دیگری همچون به حاشیه بردن پرونده بابک زنجانی یا کم ارزش کردن اقدام‎های وزارت نفت در مبارزه با فسادهایی از این دست را دنبال می‌کند. شایان ذکر است که در ماه‌های اخیر جریانی به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده سعی دارد با ایجاد فضاسازی‌های کاذب و دروغین  فساد بابک زنجانی را به حاشیه برده و حتی او را تطهیر نماید. بر این اساس جریان سازی‌های مختلفی از جمله بابک زنجانی دوم و سوم، بدهی 20 هزار میلیارد تومانی  را مطرح کردند که همگی بی‌پایه و اساس بود.

شایان یادآوری است که یکی از اهداف مهم صنعت نفت در دولت یازدهم که از ابتدای آغاز به فعالیت در دستور کار قرار گرفت، مبازره جدی با دلالی و دلال بازی در نفت بود در گذشته در پرتو تحریم‌های اقتصادی و سو مدیریت به طور گسترده دامان صنعت نفت را آلوده ساخته بود. خوشبختانه با تدبیر مدیریت صنعت نفت و همکاری واحدهای مختلف، سرشاخه‌های این معضل در صنعت نفت شناسایی شد و گام‌های بزرگی در ریشه کنی این آفت برداشته شد که نمونه عینی و بزرگ آن، ماجرای بابک زنجانی بود. صنعت نفت علی‌رغم اینکه بیش از 2 سال از عمر خود در دولت یازدهم را با تحریم‌های اقتصادی درگیر بود اما تلاش کرد با تدبیر و برنامه و بدون توسل به دلالی و واسطه‌گری، توسعه طرح‌های مختلف صنعت را دنبال کند و به اهداف بزرگ خود نیز دست یابد که نمونه آن توسعه قابل توجه پارس جنوبی و همچنین توسعه میادین مشترک در غرب کارون است. توافق هسته‌ای و اجرای برجام از اواخر سال 94، بسیاری از محدودیت‌ها و بن بست‌ها را از پیش پای صنعت نفت برداشت و این صنعت با خاطری آسوده‌تر و با قدرت مانور بیشتری در عرصه فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی نفت گام برداشت به گونه‌ای که اصولا زمینه‌ای برای روی آوردن به شیوه نادرست دلالی وجود ندارد. مبارزه با فساد و دلالی یکی از بزرگترین افتخارات صنعت نفت در دولت یازدهم است و با همه قدرت و توان این مبارزه را تا سرحد نهایی و بدون توجه به جریان سازی‌ها و فضاسازی‌های کاذب ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری فارس از انتشار این جوابیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت وفق قانون مطبوعات خودداری ورزیده، که حق پیگرد حقوقی این موضوع برای وزارت نفت محفوظ است.

کد خبر 277093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =