استفاده از سرمایه خارجی در صنعت نفت نوعی دیپلماسی نرم اقتصادی است

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی، ارزان‌ترین راه تامین مالی پروژه‌هایی همانند صنعت نفت، استفاده از سرمایه‎های خارجی است و حضور سرمایه گذار خارجی در ایران نوعی دیپلماسی نرم اقتصادی به شمار می‌آید.

به گزارش شانا، محمد قسیم عثمانی با اشاره به این‌که صنعت نفت برای توسعه هرچه بیشتر نیازمند سرمایه گذاری‎های گسترده است، گفت: برای توسعه صنعت نفت باید از سرمایه خصولتی‌ها استفاده کرد یا سرمایه‎گذاری خارجی جذب کرد، البته استفاده از بخش خصولتی به دلیل این که بخشی از آن دولتی و بخشی دیگر خصوصی است مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی افزود: در شرایط کنونی، ارزان‌ترین راه برای تامین مالی و توسعه پروژه‌هایی همانند صنعت نفت استفاده از سرمایه گذار خارجی است، این سرمایه گذاری نوعی دیپلماسی نرم اقتصادی نیز محسوب می‌شود که به نوبه خود بسیاری از فشارهای اقتصادی به ایران از طرف برخی کشورها را کاهش می‌دهد.

عثمانی با اشاره به این‌که بسیاری از کشورها به‎ویژه کشورها و شرکت‌های اروپایی ایران را مکانی امن برای سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز می‌دانند، تصریح کرد: حضور سرمایه گذار خارجی در بخش نفت و گاز و در شرایط حساس منطقه‌ای نه تنها وزنه‌ای سیاسی و مهم برای ایران تلقی می‌شود، بلکه آثار مهم اقتصادی در داخل کشور را نیز به همراه دارد که اشتغالزایی تنها یکی از این آثار مثبت است.

کد خبر 277185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =