قدردانی از اقدام ایثارگرانه نیروی حراست در اطفای حریق کمپ مسکونی شیرینو

مشاور وزیر نفت و مدیرکل اچ اس یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت از اقدام به موقع فرخ عمویی در لحظات اولیه حادثه آتش سوزی کمپ مسکونی شیرینو به منظور جلوگیری از گسترش و پیامدهای ناشی از آن قدردانی کرد.

به گزارش شانا، سیدباقر مرتضوی، مشاور وزیر نفت و مدیرکل اچ اس یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت از فرخ عمویی یکی از کارکنان حراست به منظور اطفای آتش سوزی کمپ مسکونی شیرینو شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی قدردانی کرد.

کمپ شیرینو در 23 اردیبهشت ماه 96 دچار حادثه آتش سوزی شد که با اقدام فوری و سنجیده فرخ عمویی و همکاران در همان لحظات اولیه اطفا و از گسترش حادثه و پیامدهای آن جلوگیری شد.

در لوح سپاس مشاور وزیر نفت و مدیرکل اچ اس یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت به فرخ عمویی آمده است:

«بدون شک کارکنان زحمتکش حراست که به صورت شبانه روزی در تأسیسات عملیاتی و ساختمان‌ها حضور داشته و به کمک ابزارهای نظارتی کنترل وضعیت محل را در اختیار دارند، می توانند نقش موثر و چشمگیری را در لحظات اولیه وقوع رخداد جهت کنترل حوادث به خصوص حریق‌ها ایفا کنند که این مهم از سوی وزیر محترم نفت مورد تأکید قرار گرفته و در پرتو رهنمودهای ایشان در قالب تفاهم نامه‌ای میان سازمان حراست و اداره کل اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت چهره عملیاتی یافته است.

از جمله مصادیق این امر، حضور فوری و انجام اقدامات سنجیده و موثر جنابعالی و همکاران در نخستین لحظات آتش سوزی برای اطفای حریق اقامتگاه کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی است که منجر به مهار آتش سوزی شده و از بروز صدمات و خسارت بیشتر جلوگیری کرد. به پاس قدردانی از اقدام‌های ارزشمند جنابعالی و همکاران، این لوح تقدیر تقدیم می‌شود. امید است کلیه همکاران محترم حراست با بهره گیری از ارشادات وزیر محترم نفت نقش موثر و چشمگیر خود را در نخستین لحظات رخداد به منظور مدیریت شرایط اضطراری ایفا کنند.»

با توجه به تأکید مقام عالی وزارت نفت بر عملکرد صحیح و فوری در لحظات اولیه وقوع رویداد در تأسیسات صنعت نفت به منظور پیشگیری و کنترل پیامدهای حوادث، در سی و پنجمین جلسه شورای معاونان وزارت نفت در 27 بهمن 93، مقرر شد از ظرفیت و توانمندی کارکنان حراست به منظور کمک به واحدهای مسئول ایمنی و مدیریت شرایط اضطراری به نحو مناسبی بهره گرفته شود.

بنابراین تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اداره کل اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل و سازمان حراست صنعت نفت در 27 دی‌ماه 94 امضا و ساز و کارهای اجرایی شدن رهنمودهای وزیرمحترم و مصوبه شورای معاونان از جمله آموزش‌های لازم پیش بینی شد که با تلاش و اهتمام مدیریت اچ اس یی، ادارات آموزش و حراست شرکت‌های اصلی و تابعه بخش قابل توجه کارکنان حراست آموزش‌های لازم را طی کرده‌اند.

کد خبر 277191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =