جوابیه وزارت نفت به مطالب خلاف واقع روزنامه کیهان در باره قرارداد توسعه فاز 11

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت درباره گزارش 14 تیرماه روزنامه کیهان با عنوان «توتال بوی کرسنت می‌دهد؛ دولت شفاف‌سازی کند» برای استحضار افکار عمومی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا، توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به شرح زیر است:

به‌نظر می‌رسد با وجود همه تلاش‌های وزارت نفت، آن نشریه همچنان اصرار دارد که توفیقات اخیر وزارت نفت در انعقاد قرارداد توسعه‌ فاز 11 پارس جنوبی (که به طور مکرر در آن روزنامه  به اشتباه از آن تحت عنوان «قرارداد توتال» نام برده می‌شود) را  مفسده‌انگیز قلمداد کند. طی چند هفته‌ی اخیر بارها گزارش‌های جهت‌دار آن نشریه در خصوص اقدامات وزارت نفت به چاپ رسیده و هر بار نیز جوابیه‌های مربوطه در اختیار آن روزنامه قرار گرفت، اما بیشتر آن جوابیه‌ها به انحاء و بهانه‌های مختلف منتشر نشد.

اکنون چگونه است که آن نشریه در تیتر مطلب اخیر خود از دولت تقاضای «شفاف‌سازی» می‌کند؛ اما حاضر نبوده که شفاف‌سازی‌های روابط عمومی وزارت نفت را منتشر کند؟!

در مطلب منتشره در مورخ 14 تیر ماه نیز  سعی شده موضوع قرارداد توسعه‌ فاز 11 به طیفی از ادعاهای خیالی (نظیر ارتباط این قرارداد به موضوع کرسنت، سابقه‌ توتال، ابهامات متعدد در قرارداد، مقوله‌ تحریم‌ها و موارد دیگر)‌ منضم شود که بارها از سوی آن نشریه تکرار شده و هر بار نیز جوابیه‌های لازم ارائه شده است.

بنابراین از سوی این اداره کل، نیازی به پاسخ‌گویی دوباره به آنها وجود ندارد. بار دیگر تذکر داده می‌شود که آن روزنامه جهت نیل به شفافیت مورد نظر خود، جوابیه‌های پیشین اداره کل روابط عمومی وزارت نفت را منتشر کند.

در این مجال فقط یک به مورد از این ادعاهای بی‌پایه پاسخ داده می‌شود. در متن گزارش نقل‌قولی از معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت ذکر شده بدین مضمون که «اگر تحریم بازگردد تمامی این قراردادها تا یک ساعت بعد منحل می‌شود و این امری طبیعی است».

این نقل قول به شکل «ناقص» ذکر شده است؛ زیرا منظور معاون محترم امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، همانا بازگشت تحریم‌هایی است که با اجماع جهانی بر ضد ایران اعمال می‌شود (و نه فقط آمریکا). وقتی دست‌اندرکاران تنظیم و انتشار این مطالب از تفاوت میان گونه‌های مختلف تحریم‌ها آگاهی ندارند، چگونه می‌توانند ادعا کنند که تحریم‌های آمریکا می‌تواند این قرارداد را کاملاً بی‌اثر کند؟

کد خبر 277462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =