فعالیت‎های توسعه‎ای خزر در کمیته سرمایه‎گذاری شرکت نفت خزر دنبال می‎شود

شرکت نفت خزر با تشکیل کمیته سرمایه‎گذاری، تلاش برای جذب فناوری و سرمایه را به منظور تحقق برنامه‎های توسعه‎ای در خزر در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شانا، رامین خودآفرین، رئیس امور بین‎الملل شرکت نفت خزر از تشکیل کمیته سرمایه‎گذاری در این شرکت خبر داد و گفت: این کمیته با هدف انجام فعالیت‎های هدفمند به منظور جذب سرمایه و فناوری و تحقق اهداف توسعه‎ای در خزر تشکیل شده است و مذاکرات متعددی را به این منظور دنبال می‎کند.

وی به مذاکره با شرکت‎های توانمند بین‎المللی برای جذب مشارکت و سرمایه‎گذاری در مطالعه، اکتشاف، توسعه و تولید نفت در دریای خزر اشاره کرد و افزود: طی هفته‎های اخیر، جلسات مشترکی با نمایندگان صندوق‎های انرژی و شرکت‎های خارجی نفت و گاز اعم از شرکت‎های فعال در حوزه حفاری، اکتشاف و ... از کشورهای نروژ، روسیه و چین در شرکت نفت خزر برگزار و در جریان آن، فرصت‎های همکاری به منظور انجام فعالیت‎های توسعه‎ای در خزر بررسی شده است.

پیش‌تر محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت نفت خزر هم از امکان امضای تفاهم‌نامه مطالعاتی با شرکت لوک‎اویل روسیه در آینده‎ای نزدیک خبر داده و اعلام کرده بود: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف مطالعه حوزه جنوبی دریای خزر امضا می‎شود.

شرکت نفت خزر به عنوان یکی از شرکت‎های تابعه شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت اکتشاف، توسعه و تولید منابع هیدروکربوری در حوضه خزر جنوبی و سه استان ساحلی مازندران، گلستان و گیلان را بر عهده دارد. نظارت بر اجرای کلیه قراردادهای منعقد شده بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‎های بین‎المللی برای مطالعه و توسعه میدان‌های نفتی در دریای خزر و همچنین نظارت بر مسائل زیست محیطی مرتبط با عملیات اکتشاف و توسعه ذخایر نفت و گاز در دریای خزر نیز به عهده شرکت نفت خزر است.

کد خبر 277802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =