نخستین دوره‌ مسابقات دانشجویی مهندسی نفت برگزار می‌شود

نخستین دوره‌ مسابقات دانشجویی مهندسی نفت IranPetroMatch با هدف استفاده از توان علمی دانشجویان و همکاری متخصصان صنعت کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، محمد جواد عامری، دبیر مسابقات مهندسی نفت در مورد برگزاری این رقابت دانشجویی گفت: برگزاری مسابقات دانشجویی، با هدف بهره‌گیری از فضای پرنشاط و با انگیزه‌ دانشجویان و دستیابی به راه‌حل‌ها و ایده‌های خلاق، همواره مورد توجه فعالان عرصه‌ علم و پژوهش بوده است.

وی افزود: با توجه به این‌که برگزاری مسابقات سراسری در حوزه‌ مهندسی نفت، بیش از دیگر رشته‌ها مورد غفلت قرار گرفته، سعی شده است با تلاش استادان، دانشجویان و صاحب نظران این حوزه، گام‌های موثری برداشته شود.

عامری تصریح کرد: دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر همسو با پیشبرد اهداف عالی علمی و صنعتی کشور و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی دانشجویان و استادان، اولین دوره از مسابقات مهندسی نفت IranPetroMatch را با همکاری جمعی از متخصصین این دانشگاه، طراحی کرده است.

دبیر مسابقات مهندسی نفت، هدف از برگزاری این مسابقه را استفاده از توان علمی دانشجویان و همکاری با متخصصین صنعت کشور دانست و تاکید کرد: باید با استفاده از ایده‌های خلاق از امکانات و مواد اولیه و در دسترس استفاده کرد و راه حل‌هایی برای مشکلات صنعت ارائه داد، راه حل‌هایی که شاید در نگاه نخست، ساده به نظر برسند، اما چنانچه از آن‌ها در مسیر درست استفاده شود، می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و چالش‌ها باشد.

کارگروه علمی این مسابقه با برگزاری جلسات متعدد، قالب‌های متنوعی را پیرامون چگونگی اجرای این مسابقه مورد ارزیابی قرار دادند.

از بین تمامی این قالب‌ها، تصمیم‌ بر آن شد تا نخستین دوره مسابقات IranPetroMatch در چارچوب یک طرح آزمایشگاهی برگزار شود.

با توجه به این‌که مشکل هرز روی سیال حفاری و طراحی سیالات سبک، از جمله موضوع‌های مطرح شده در این جلسات بود، پس از ارزیابی‌های صورت گرفته، تصمیم بر آن شد تا نخستین دوره از این مسابقات، در حوزه سیالات حفاری و تحت عنوان سبک سازی سیال حفاری برگزار شود.

هم اکنون ثبت نام این مسابقه آغاز شده و دانشجویان و متقاضیان می‌توانند تا تاریخ 25 مهرماه از طریق سایت http://iranpetromatch.com/ در این مسابقه ثبت نام کنند.

پس از ثبت نام اولیه، طبق دستورالعمل‌های تهیه شده، مراحل مسابقه‌شامل پاسخ‌گویی به سوال‌های تئوری و اجرای آزمایش‌های عملی در تاریخ‌های تعیین شده، انجام خواهد شد.

مرحله‌ی نهایی این مسابقه، مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هشتم آذرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 279020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =