نخستین محموله بنزین یورو۵ پالایشگاه ستاره‌خلیج‌فارس دریافت شد

نخستین محموله بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره‌خلیج‌فارس با مشخصات استاندارد یورو۵ به میزان ۱۷ میلیون لیتر، امروز به انبار شهیدرجائی بندرعباس تحویل شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، این محموله ظهر امروز (یکشنبه، 12 آذرماه) با حضور مسئولان اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی تحویل انبار شهید رجائی شد.

بر پایه این گزارش، با روند تغییر مدیریت در پالایشگاه ستاره خلیج فارس شرایط تولید بنزین در این پالایشگاه در مرحله تثبیت قرار گرفته و قرار است تا پایان آذرماه به ۱۲ میلیون لیتر در روز برسد.

به گزارش شانا، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس ساخته و در حال تکمیل است.

خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود.

کد خبر 280030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =