علاقه‎مندی اتریشی‎ها به فعالیت‎های مشترک دانشگاهی با صنعت نفت ایران

در چهارمین نشست کمیته مشترک انرژی ایران و اتریش، هیئت اتریشی به انجام فعالیت‎های مشترک دانشگاهی در زمینه‎های مرتبط با صنعت نفت (حفاری، ازدیاد برداشت و...) اظهار علاقه کردند.

به گزارش شانا، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت درباره مباحث مطرح شده در چهارمین نشست کمیته مشترک انرژی ایران و اتریش که 30 آبان‌ماه در اصفهان برگزار شد، اعلام کرد: در این نشست که سفیر اتریش به همراه مدیران و نمایندگانی از شرکت‎های BMWFW، OMV، VOWC، ILF ، RAG حضور داشتند، فعالیت‎های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری به خصوص پروژه 10 گروه خانواده کالایی و فاز دوم ساخت داخل اقلام راهبردی وزارت نفت تشریح شد.

در این نشست که به میزبانی شرکت گاز استان اصفهان برگزار شد، از طرف ایران نمایندگانی از شرکت ملی نفت، نفت مناطق مرکزی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت ملی گاز، معاونت برنامه ریزی وزارت نفت، مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، وزارت نیرو، شرکت توانیر، سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتنا)، شرکت تولید نیروی برق حرارتی و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران حضور داشتند.

اتریش در زمینه بهینه‎سازی مصرف انرژی، تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر (فتوولتاییک)، همکاری بانکی، مشارکت در پروژه‎های میدان‌های نفتی و دیگر زمینه‎های مشترک در حال همکاری با ایران است به گونه‎ای که هم اکنون چند شرکت اتریشی در ایران درحال فعالیت هستند؛ افزون بر این خط اعتباری یک میلیارد دلاری تعریف شده که همگی نشان دهنده سطح خوب روابط اقتصادی دوجانبه است.

شرکت او ام وی که متخصص در امور بالادستی نفت و گاز است، در خاورمیانه، نروژ و روسیه حضوری فعال داشته و هم اکنون تامین کننده انرژی 200 میلیون نفر از جمعیت اروپاست.

چهارمین نشست کمیته مشترک انرژی ایران و اتریش، 30 آبان ماه امسال در اصفهان برگزار شد.

 

 

کد خبر 280386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =